خبرهای داغ:

برگزاری مراسم عزاداری دهه سوم ماه صفر از سوی تیپ 83

مراسم عزاداری ایام اربعین حسینی(ع) و دهه سوم ماه صفر در حسینیه تیپ 83 طلاب رزمی تبلیغی امام جعفر صادق(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۷۲۳۵۷
|
۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، مراسم سوگواری اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و عزاداری دهه سوم ماه صفر همراه با کارگاه مصون سازی فرهنگی با حضور مسئولین، کارکنان و سربازان تیپ 83 امام جعفر صادق علیه السلام در نمازخانه این یگان برگزار شد.

 حجت الاسلام نصراللهی استاد حوزه و دانشگاه طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: اگر کسانی که برای امام حسین علیه السلام نامه نوشتند، دارای روحیه انقلابی بودند عاشورا اتفاق نمی افتاد.

وی به فرازهایی از زیارت نامه اربعین اشاره کرد و اظهار داشت: ذکر مظلومیت امام حسین(ع) ، اتمام حجت ، نصیحت و خیرخواهی و بذل جان توسط اباعبدالله الحسین(ع) برای رهایی همه بندگان خداوند از جهالت و گمراهی از مهمترین فرازهای این زیارت است.

نصراللهی در ادامه پیمان شکنی مردم کوفه را بعنوان یکی از جلوه های مظلومیت امام حسین علیه السلام ذکر کرد و افزود: اگر کسانی که برای امام حسین علیه السلام نامه نوشتند دارای روحیه انقلابی بودند این اتفاق نمی افتاد که فرزند پیامبر(ص)و امام خودشان را هتک حرمت کنند و حتی از آب هم مضایقه کنند زیرا روحیه انقلابی باعث اقتدار رهبر جامعه و حفظ جان و مال و ناموس مردم است و اگر این روحیه از بین برود ضرر و زیان متوجه خود مردم می شود.

این استاد حوزه در پایان سخنان خود به ویژگی هدایتگری سالار شهیدان برای تمام جهانیان اشاره کرد و افزود:امام حسین(ع)مخصوص شیعه و حتی مسلمانان نیست بلکه برای تمام مردم دنیا هدایتگر است و شاهد این مطلب راهپیمایی باشکوه اربعین است که میلیونها نفر از سراسر جهان در آن شرکت میکنند، می باشد.

این مراسم با قرائت زیارت اربعین و نوحه سرایی علیرضانژاد همراه بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار