خبرهای داغ:
مسوول بسیج دانش آموزیک استان قزوین

276 شهید دانش آموز، جزو افتخارات حوزه دانش آموزی/ اجرایی طرح شهید بهنام برای اولین بار در استان

شهدای دانش آموز سراسر کشور۳۶هزار نفر و شهدای دانش آموز استان ۲۷۶نفر هستند و نشان دهنده این است که موتور محرک دفاع مقدس هم توسط جوانان انجام می شده است باید به این قشر کاملا رسیدگی شود تا بتوان کشور را از بن بست ها نجات داد.
کد خبر: ۹۰۷۲۴۲۰
|
۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶

سازمان بسیج دانش آموزی از جمله نهادهایی می باشد که بزرگترین تشکل مردم محور بوده و برابر مصوبه مجلس و شورای نگهبان و تاکیدات مقام معظم رهبری حوزه فعالیت گسترده ای برای پرورش و تربیت نسل ممتاز در تراز انقلاب دارد، رضا ابراهیمی رییس سازمان بسیج دانش آموز در حوزه عملکردی این سازمان در استان قزوین گفتگویی با خبرگزاری بسیج انجام داده است که از نظر مخاطبان می گذرد.

چه برنامه هایی در هفته دانش آموز در نظر گرفته شده است؟

بیش از ۱۵ برنامه کلان در سطح استان برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است، برنامه هایی نظیر بازدید از نمایشگاه دفاع مقدس، غبار روبی مزار شهدا، شب خاطره،خرید کالای ایرانی و دعوت از مدیران صنایع که تولید لوازم التحریر ایرانی دارند برای حضور در مدارس و سخنرانی برای دانش آموزان و ترغیب آنها برای خرید کالای ایرانی در راستای اقتصاد مقاومتی،سرکشی از خانواده شهدا،سرکشی به مدارس مناطق محروم، دیدار با نماینده.ولی فقیه و ائمه جماعات،نمایشگاه در مدارس با عنوان استکبار ستیزی و مرگ بر آمریکا،فضا سازی مدارس و سطح شهر که با سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و آموزش پرورش هماهنگ شده است، ویزیت رایگان دانش آموزی در در مانگاه پاکروان و امام خمینی با ویزیت پزشکان متخصص رادیولوژیست، در رزمایش اقتدار عاشورایی تجمع ۱۵هزار نفری بسیجیان هم ۲۰۸۰ دانش آموز حضور داشتند و ۲۵۰ نفر هم به تهران فرستادیم تا در ورزشگاه آزادی تهران و سخنرانی رهبری حضور یابند.

در خصوص زلزله کرمانشاه سازمان بسیج دانش آموزی سپاه صاحب الامرعج چه خدماتی را ارائه داد؟

سازمان بسیج دانش آموزی با هماهنگی آموزش و پرورش توانست کمک های نقدی دانش آموزان و اولیا را جمع آوری کنند  و مبلغ ۲۲۰میلیون تومان برای کمک به بازسازی دو روستای قره بلاغ اعظم وبابا اسکندر کردند و این کمک های نقدی در اختیار ستاد بازسازی قرار گرفت.

کمک های غیر نقدی مانند کانکس،حمام و سرویس بهداشتی اهدا گردید و آموزش پرورش اولیا دانش آموزان و بسیج سازندگی در جهت تعامل و خدمت به همو طنان زلزله زده کارهای ارزنده خوبی  انجام دادند.

رده های مختلفی در بحث اشراف سراسر کشور  وجود دارد موقعیت بسیج دانش آموزی قزوین در بین سپاه کشور چگونه است؟

وضعیت خوبی در بین اشراف سراسر کشور داریم،از جمله عملکرد ما که در سال ۹۵ بررسی ک در سال ۹۶ اعلام شد رتبه نخست را در کشور کسب کردیم، و در سال ۹۷ هم به عنوان رتبه برتر رده اقشاری استانی اعلام شدیم.

کارهای علمی  و مهارت افزایی برای دانش آموزان به چه شکلی می باشد؟

بیش از ۱۰۷۰دانش آموز در بحث مهارت افزایی در دوره های ۶۰روزه و دوازده روزه در ۵ رشته  مورد علاقه اعزام شدند، از این مهارت ها در رزمایشزیبا سازی مدارس،تعمیر و نگهداری و برگزاری کلاس های مختلف را تجربه کردند.دوره های فرماندهی برای دختران و پسران که هر کدام یک هفته این آموزش را طی کردند، شرکت در بحث المپیک علمی پایا که ۵ نفر از نخبگان دانش آموزی شرکت کردند، دو تیم دختران و یک تیم پسران موفق به کسب مدال سه مدال طلا شدند و جوایز آنها با حضور وزیر آموزش و پرورش و سردار غیب پرور اهدا شد.

در طول سال چند برنامه مشترک با آموزش و پرورش دارید؟

بیش از ۳۵ برنامه در طول سال تحصیلی ۹۷با آموزش پرورش در سطح استان و شهرستان داریم، و برای هفته دانش آموزی ۱۵ برنتمه جامع در نظر گرفته شده است.

در بحث راهیان نورچه اقداماتی صورت گرفته است؟

 اعزام مرحله دوم راهبان نور به خوزستان که طبق برنامه در سال ۹۷ بیش از ۵۰۷۶نفر دانش آموز به مناطق راهیان نور اعزام می شوند، مرحله اول در استان کرمانشاه بود تا ۱۲ مهرماه و با برودت هوا این کاروان تربیتی و فرهنگی  به مناطق جنوب اعزام می شوند. عمده هدف راهیان نور انتقال فرهنگ جهاد و شهادت و آشنایی نسل جوان با رشادت ها و سختی هایی که شهدا و رزمندگان با حمایت مردم برای نجات انقلاب کشیدند تا بتوانند با الهام از تاریخ  آینده خبی را ترسیم و پیش ببرند.

از ۱۲ تا ۲۹ مهر ماه  در ۵مرحله ۳ روزه ۱۱۴۳ نفر به مناطق راهیان نور  غرب کشور اعزام،بیش از ۳۰روحانی و ۸۴ نفر فرهنگی در قالب خدمت رسانی به زائران راهیان حضور داشتند.

در خصوص طرح حلقه های شجره طیبه صالحین هم توضیح بفرمایید:

در حلقه های صالحین مسایل مختلف سیاسی،اقتصادی،اجتماعی،فرخنگی و مسایل روز به بحث گذاشته می شود، تا شبهات برطرف و درک درستی از واقعیت های انقلاب داشته باشند.

طرح شهید بهنام محمدی  برای اولین بار در قزوین اجرا می شود، در باره این طرح بیشتر توضیح دهید:

عمده هدف این طرح پیوند مسجد،مدرسه،خانواده بوده که سه رکن اصلی تربیت هستند، متاسفانه امروز این پیوند کم رنگ شده است و در طرح شهید بهنام محمدی که تا ۶سال در قزوین برگزار می شود هدف ترغیب دانش آموزان به انس گرفتن با مساحد بوده تا بتوانیم فرزندانی انقلابی برآمده از مسجد، را برای آینده کشور تربیت کنیم، عمده این برنامه در سطح مدارس انجام می شود. امیدواریم بتوانیم در این مدت مساجد را به عنوان پیوند بین مدارس و خانواده ها شکوفا کنیم.

راهبرد ویژه این طرح برای پایه اول متوسطه امسال در ۵۶ مدرسه اجرا خواهد شد، این طرح مخصوص مناطق شهری هست و مناطق روستایی از آن مستثنی هستند، مساجد انتخاب شده اند این برنامه ۵ سال در تهران انجام شده و خروجی موفقی داشته است.

تعداد شهدای دانش آموز چند نفر هستند؟

تعدا. شهدای دانش آموز سراسر کشور۳۶هزار نفر و شهدای دانش آموز استان ۲۷۶نفر هستند و نشان دهنده این است که موتور محرک دفاع مقدس هم توسط جوانان انجام می شده است باید به این قشر کاملا رسیدگی شود تا بتوان کشور را از بن بست ها نجات داد.

جذب بسیج برای حضور دانش آموز چگونه بوده است؟

بیش از ۹۰هزار دانش آموز عضو بسیج دانش آموزی هستند، که در ۱۹ حوزه دانش آموزی، 4 حوزه برادران،۴ حوزه خواهران و ۱۱ حوزه مشترک فعالیت و ساماندهی شده اند.

1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها