به همت جهاددانشگاهی استان اردبیل، رویداد کارآفرینی "دیدار با فناوران فردا" در مؤسسه آموزشی فرهنگی نخبگان اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۷۲۴۵۹
|
۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل؛ در این رویداد دانش‌آموزان شرکت کننده ضمن ارائه ایده‌های خود با روش‌های ایده‌پردازی نوین آشنا شدند و چگونگی تشکیل تیم‌ کاری و راه‌های بهره‌مندی از توانایی‌های اعضای تیم را تمرین کردند.

حسین واثقی از فعالان حوزه فناوری و مربی کسب و کارهای نوپا در این رویداد با بیان اینکه تبدیل ایده به پدیده و فناوری باید از ابتدایی‌ترین سال‌های آموزش به کودکان آموخته شود، افزود: جهاددانشگاهی استان اردبیل با درک این حساسیت آموزشی در بین دانش‌آموزان و نوجوانان وارد عمل شده و طرح رویداد دیدار با فناوران فردا را برگزار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هر ایده‌ای که به ذهن خلاق دانش‌آموزان می‌رسد باید زمینه عملیاتی شدن پیدا کند و هرچه این آموزش‌ها در سنین پایه به دانش‌آموزان ارائه شود به همان میزان می‌توانیم به فردای بهتر نوجوانان امیدوار باشیم.

واثقی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه تعلیم و تربیت و تعالی نسل آینده می‌تواند بستر مناسبی برای رشد و تعالی جامعه بر پایه فناوری‌ و نظام دانش بنیان فراهم کند.

سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد جهاددانشگاهی استان اردبیل در حاشیه برگزاری رویداد «دیدار با فناوران فردا»، از برگزاری دو رویداد دیگر در مؤسسه آموزشی فرهنگی نخبگان اردبیل در آبان‌ماه جاری خبر داد و تصریح کرد: این رویداد مطابق با برنامه پنج ساله ششم توسعه در حوزه تجاری‌سازی فناوری و اشتغال است که می‌تواند با ارائه راهکارهای فناورانه به دانش‌آموزان، زمینه کشف استعدادهای آنان را در حوزه‌های فناوری تقویت کند.

مهران محمدی آشنایی دانش‌آموزان با مفهوم فناوری‌های نوین و به کاربستن اطلاعات برای ایجاد و یا کسب شغل مناسب در آینده کاری، آموزش ایده‌پردازی، خلاقیت و نوآوری، تشویق دانش‌آموزان به کار گروهی، آموزش روش تحقیق به روش ساده، تمرین کار گروهی، حمایت از ایده‌ها به منظور افزایش قدرت ریسک، بالا بردن اعتماد به نفس در دانش‌آموزان و بهره‌مندی از تجربیات کارآفرینان موفق از اهداف این رویداد است.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی تلاش دارد با گسترش فرهنگ کارآفرینی بر محور فناوری‌های جدید، نسل آینده را نسلی پرتحرک در مسیر توسعه کشور تربیت کند، اضافه کرد: ما امروز در مدارس با استعدادهای ناب دانش‌آموزان با موضوع فناورانه مواجه هستیم که هدایت صحیح این استعدادها و توانایی‌هایی دانش‌آموزان جزء وظایف نهادها و دستگاه‌‌های اجرایی مرتبط همچون جهاددانشگاهی است.

ارسال نظرات