معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: امید رهبر به دانش آموزان است چرا که این دانش آموزان هستند که آینده سازان انقلاب می شوند.
کد خبر: ۹۰۷۲۴۸۲
|
۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سرهنگ پاسدار عوضعلی فقیری، معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در نخستین روز از گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی، در جمع دانش آموزان پسر مدرسه ۱۴ خرداد زاهدان در مراسم محوری نواختن زنگ ایثار و شهادت با تبریک آغاز هفته بسیج دانش آموزی گفت: در 13 آبان ماه دانش آموزان بسیاری حماسه آفریده اند و امروز  شما  دانش آموزان در سنگر علم و تحصیل حماسه‌های بزرگی را رقم خواهید زد.
 
وی با اشاره به این مطلب که 13 آبان ماه  رخدادهای  مهمی را در تاریخ انقلاب اسلامی در اذهان زنده می‌کند و به همین دلیل به عنوان  «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» نامگذاری شده است، افزود: ایران از لحاظ تمدن قوی است و از نظر علمی و اقتصادی جایگاه بالایی دارد، ایران جزیره ثبات و ایستادگی است.
 
سرهنگ فقیری ادامه تحصیل و حضور در سنگرهای علم و دانش  را بهترین کار مفید دانش آموزان  در جهت پیشبرد اهداف انقلاب برشمرد و اظهار داشت: دانش آموزان  همراه با بصیرت و آگاهی می توانند در راستای تحقق اهداف انقلاب گام بردارند.
 
معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر این مطلب که امید رهبر به دانش آموزان است چرا که این دانش آموزان هستند که آینده سازان انقلاب می‌شوند، تصریح کرد: تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، کشتار دانش آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸،را  سه رویداد مهم با یک هویت که هر کدام در شکل گیری حرکت انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشت و هویت هر سه اتفاق مبارزه با استکبار بود.

این مسئول به اعتراض شدید امام خمینی(ره) به سیاست‌های حکومت پهلوی و افشاگری در خصوص لایحه کاپیتولاسیون در چهارم آبان سال ۴۳، اشاره و ادامه داد: در روز ۱۳ آبان امام خمینی توسط مأموران شاهنشاهی بازداشت و پس از انتقال به تهران، به ترکیه تبعید شدند.

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ و همزمان با اوج روز‌های انقلاب اسلامی، ده‌ها نفر از دانش آموزان که برای انجام تظاهرات در محوطه دانشگاه تهران تجمع کرده بودند، هدف تیراندازی مأموران حکومت شاه قرار گرفته و به شهادت رسیدند؛ حادثه ۱۳ آبان ۱۳۵۷ بعد از حادثه ۱۷ شهریور در همان سال، دومین کشتار و حادثه خونین بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سیزدهم آبان ۱۳۵۸ ساختمان سفارت آمریکا در تهران به تصرف جمعی از دانشجویان معترض درآمد، این دانشجویان در قالب تشکل دانشجویی اسلامی جمع شده و برای حراست از انقلاب اسلامی تلاش و کوشش می کردن، در بحث‌ها و بررسی‌هایی که توسط آنان صورت گرفته بود، جای شک و شبهه‌ای نبود که مرکز هدایت و پشتیبانی بسیاری از توطئه‌ها و تحرکاتی که علیه نظام جمهوری اسلامی صورت گرفته و می گیرد، سفارت ایالات متحده آمریکاست؛ در واقع آنجا چیزی جز یک مرکز جاسوسی و توطئه گری نبود، به همین دلیل، دانشجویان نام و عنوانی لایق لانه جاسوسی آمریکا را برای این محل در نظر گرفتند.
ارسال نظرات