مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه تربت حیدریه در گفت‌وگو با «بسیج»:
مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه تربت حیدریه با بیان اینکه مراسم با شکوه اربعین حسینی بازگشت روح به جهان بی روح است افزود:ملت عراق وایران شاکله وبنیان گذار این حرکت عظیم و بی‌نظیر بشری هستند که خلاصه و نتیجه آن در یک شعار کوتاه و زیبا یعنی «حب الحسین یجمعنا» نهفته است.
کد خبر: ۹۰۷۲۴۸۹
|
۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرهنگ دوم پاسداررمضانعلی مرادی در گفتگو بابسیج اظهارکرد: بنیان گذار این حرکت عظیم انسانی دو کشوری هستند که سه دهه پیش با هم در جنگ بودند و در این جنگ تحمیلی که نه خواست جمهوری اسلامی و مردمش بود و نه ملت عراق، بلکه مولود جنون و خیال خام صدام بود که در نتیجه‌ آن هزاران تن جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: اگرآن روز‌ها کسی می‌گفت سه دهه بعد کشور عراق میزبان میلیون‌ها ایرانی خواهد شد و چنین آن‌ها را پذیرایی و مورد تکریم قرار خواهند داد به احتمال زیاد به آن برچسب توهم می‌زدند. گذشته از آن سابقه‌ی خونبار در چند سال اخیر هم برای برهم زدن این پیوند قلبی و معنوی این دو کشور کم توطئه نشده است، اما نباید فراموش کرد کسی که خود این چنین دل‌ها را به سوی خود جلب می‌کند خنثی کننده‌ این توطئه‌ها خواهد بود همانطور که تاکنون بوده است.

مرادی خاطر نشان کرد: معادله‌ای که خلاصه و نتیجه‌ی این اتحاد و حرکت عظیم بشری شده است چیزی جز ارادت به ساحت مقدس آقا حسین بن علی (ع) نیست و در حال حاضر اربعین منحصر به کشور عراق و ایران نیست بطوریکه هر ساله بر تعداد زائرانی که از گوشه وکنار جهان خود را به این بزرگترین میعادگاه جهانی می‌رسانند، افزوده می‌شود.

مسئول عقیدتی سپاه تربت حیدریه بیان کرد:در اوضاع کنونی امروز که هرکسی به دنبال افزودن به حساب مالی خود است، عاشقان و دلدادگان امام حسین (ع) این معادله‌ به ظاهر بدیهی و غیر قابل خدشه را نقض کرده اند و در نثار مال خود در این راه از یکدیگر سبقت می‌جویند بطوری که بسیاری از آنان افرادمتمکن وغنی هم نیستند.

وی در پایان گفت:چقدر جای جامعه شناسان و روان شناسان و محققان از این دست خالی است تا به ابعاد عجیب وغریب این عظیم‌ترین اجتماع بشری بپردازند وآن را تحلیل و تبیین کنند. و اجتماع اربعین حسینی پاسخی مناسب به پوچی نظرات آن دسته از متفکرین وعالمان و اندیشمندان که هرکدام به نحوی پایان معنویت را اعلام نموده وانسان معاصر نیز به تبعیت از آن دچار سردرگمی وپوچی بی پایان شده است می‌باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها