عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس توضیح می دهد که چه زمانی دولت باید برای بودجه سنواتی متمم بیاورد.
کد خبر: ۹۰۷۲۴۹۹
|
۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دراین باره که آیا دولت باید برای افزایش درآمد حاصل از فروش نفت متمم بیاورد، گفت: درست است که درآمد نفتی کشور افزایش یافته است اما از سوی دیگر به دلیل رکود بازار از عهده پرداخت مالیات بر نیامده است بنابراین در مجموع درآمد دولت خیلی افزایش پیدا نکرده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: دولت چند سبد درآمدی دارد و چندین سبد هزینه ای، برای برآورد عملکرد دولت مجموع درآمد ها بررسی می شود، یعنی وقتی درآمد نفت افزایش پیدا می کند در سبد کلی دیده می شود بنابراین وقتی درآمد از یک سبد افزایش پیدا کند نیازی نیست متمم بودجه بدهند چرا که در سبد دیگر کاهش درآمد رخ داده است.

دولت باید 386 هزار میلیارد تومان کسب درآمد کند

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید 386 هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد، بیان داشت: دولت متناسب با همین رقم باید خرج کند، اگر میزان سر جمع درآمدها افزایش پیدا کند باید متمم بودجه بیاورد، اما از آنجایی که در فروش اسناد و اوراق و اخذ مالیات دچار خسارت هستیم و از سوی دیگر نباید به مردم در بازار ها فشار بیاوریم، درآمد دولت افزایش نیافته است.

درآمد دولت از آذر ماه به بعد افزایش پیدا خواهد کرد، در آن شرایط نفت که ثروت بین نسلی است برای آینده ذخیره می شود چرا که می توانیم کمتر بفروشیم و پول بیشتری به دست آوریم

وی گفت: درآمد دولت از سقف درآمدی که برای آن تعیین کرده ایم بالا نزده است، اگر از سقف درآمد بالا بزند باید برود متمم بیاورد، فرض کنید فردی از چهار محل کسب درآمد می کند و برای 10 موضوع هزینه می کند، در یک جا حقوق او زیاد و در جای دیگر حقوق او کم شده است، با این شرایط سرجمع درآمدی فرد زیاد نشده است.

دولت اجازه کم و زیاد کردن هزینه ها نیست

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه گفت‎وگو با خبرگزاری خانه ملت، تاکید کرد: بنابراین هر زمان درآمد دولت از سر مجموع 386 هزار میلیارد تومان بیشتر شد اجازه خرج ندارد و باید متمم بیاورد، تا زمانی به سقف نرسیده مجاز به جابجایی است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: برای دولت از فروش نفت، اخذ مالیات، فروش اوراق مشارکت، اموال منقول و غیر منقول درآمد دیده شده است اگر اگر در جایی کم و زیاد شود به ما ربطی ندارد  ما می گویم عدد آخر باید به طور مثال 10 جا خرج شود، اگر در آمد کم و زیاد شود اشکالی ندارد اما نباید هزینه ها نباید کم و زیاد و جابجا شود.

درآمد دولت از آذر ماه به بعد افزایش پیدا خواهد کرد

ضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس تاکید کرد: هنوز نمی توانیم بگویم درآمد دولت افزایش پیدا کرده است، پیش بینی ما این است که با گران شدن نفت، درآمد دولت از آذر ماه به بعد افزایش پیدا خواهد کرد، در آن شرایط نفت که ثروت بین نسلی است برای آینده ذخیره می شود چرا که می توانیم کمتر بفروشیم و پول بیشتری به دست آوریم.

ارسال نظرات