مدیرعامل شرکت ایرالکو تصریح کرد: در راستای مرتفع کردن مشکلات واحدهای تولیدی می‌طلبد سقف عرضه در بورس برداشته شود و دولت موظف است به شرکت‌هایی که برای خرید در بورس پذیرفته شده‌اند مساعدت‌های لازم را انجام دهد.
کد خبر: ۹۰۷۲۵۳۰
|
۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان مرکزی؛ احمد مجيدي مدیرعامل شرکت ایرالکو در نشست کارگروه امور اقتصادی و تولیدی استان مرکزی در اراک گفت: طبق اعلام رسمی وزارت صمت ۳ کارخانه تولید آلومینیوم در ایران فعالیت می کنند که این کارخانه‌ها سالانه ۳۵۰ هزار تن تولید دارند و ۱۱ هزار کارگاه وابسته به این صنعت که زمینه اشتغال ۳۵۰ هزار نفر را فراهم کرده‌اند.

وی گفت: سال گذشته تولیدات ایرالکو در بورس عرضه می‌شد که ۱۱ هزار کارخانه و کارگاه وابسته بر اساس توان و موافقت اصولی برای تولیدات خود، آلومینیوم خرید می‌کردند که پس از ارائه ارز دستوری مشکلات زیادی برای این صنعت به وجود آمد.

مديرعامل شركت آلومينيوم ايران اضافه كرد: طبق بررسی های صورت گرفته ماهانه ۳۵ میلیون دلار برای تأمین مواد اولیه ایرالکو نیاز است که دولت با وجود تمام شعارهای خود نتوانست ارز را تأمین کند و در بسیاری مواقع شمش تولیدی را تهاتر کردیم.

مجيدي عنوان كرد: مطابق نیازهای آماری سالانه ۱۴ میلیارد روپیه و ۶۵۰ میلیون یوآن برای خرید مواد اولیه نیاز داریم که هر روز با صدور بخشنامه‌های جدید و غیر کارشناسی که برخی از آنها غیر کارشناسی ابلاغ می شوند با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم که نیاز است اقدامات اساسی در این خصوص انجام شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر چهار هزار و ۷۰۰ نفر در شرکت ایرالکو فعالیت می‌کنند که با توجه به شرایط و مشکلات به وجود آمده با دو هزار نفر نیرو هم می‌توانیم کارخانه را پیش ببریم و چنانچه دولت می خواهد این تعداد نیرو را حفظ کنیم باید مساعدت‌های لازم را انجام دهد.

مجیدی گفت: با وجود ۱۱ هزار کارخانه تنها ۹۸ واحد آن مجاز به خرید بورس هستند و می‌توان گفت با این روند در آینده نزدیک به لحاظ کمبود مواد اولیه، صنایع پایین‌دستی آلومینیوم از بین می‌روند.

وی تصریح کرد: در راستای مرتفع کردن مشکلات واحدهای تولیدی می‌طلبد سقف عرضه در بورس برداشته شود و دولت موظف است به شرکت‌هایی که برای خرید در بورس پذیرفته شده‌اند مساعدت‌های لازم را انجام دهد.

مدیرعامل شرکت ایرالکو در پایان خاطر نشان کرد: براساس سهميه تعيين شده در سال ٩٨ ، شركت بايد تا پايان امسال ٨٤ هزار تن آلومينيوم در بورس عرضه كند كه تاكنون ٧٠ هزار تن عرضه شده است و هرآنچه عرضه شده است نيز به فروش رسيده و شركت سهم خود را به انجام رسانده است و مشكل حاصل شده ناشي از عدم عرضه توسط شركت المهدي است چراكه بخش قابل توجهي از توليد خود را صادر مي‌كند.

ارسال نظرات