فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی:

دغدغه کنکور آرامش دانش آموزان را به هم زده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: امروز مرز کنکور کشیده شده و دغدغه آن را در دوره ابتدایی هم مشاهده می‌کنیم که آرامش دانش‌آموزان را مختل کرده است.
کد خبر: ۹۰۷۲۵۶۸
|
۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان مرکزی ؛ شهریار فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی عصر امروز در نشست صمیمی با نخبگان بسیج دانش‌آموزی استان گفت: از سال 88 به بعد متاسفانه سرانه آموزش و پرورش کاهش یافته که در همین زمینه وزیر فعلی آموز و پرورش به صراحت گفتند که پول نداریم.

وی افزود: در رابطه با شهریه مدارس هیئت امنایی هم آن چه که در قانون آمده مبنی بر این است که مدرسه هیئت امنایی با حکم هیئت امنایی می‌تواند هر مبلغی را از دانش‌آموزان دریافت کند اما ما حتی در این قضیه به شکل حاکمیتی ورود پیدا کرده ایم و برای این مدارس هم سقف تعیین کرده‌ایم و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که به خانواده‌های دانش‌آموزان فشار وارد نشود‌.

فولادوند تصریح کرد: آموزش و پرورش یکی از دستگاه‌هایی است که بیشترین سطح تماس بین حاکمیت و مردم را دارد، با توجه به مشکلات دولت از سال 88 به بعد شاهد بروز و ظهور مشکلاتی در بودجه سرانه آموزش و تربیت مدارس بود‌ه‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به فرم های لباس های دانش اموزان گفت: اجازه تنوع جدید در لابس فرم های دانش آموزی را ندادیم و در رابطه با دولتی شدن قیمت‌ها هم هیچ مداخله‌ای در این که باید لباس دانش‌آموزان از جایی که ما می‌گوییم خریداری شود نداشته‌ایم و قیمت‌ها هم حدود 50 تا 70 هزار تومان برای هر لباس تعیین شده است.

وی بیان کرد: اعتراضاتی نسبت به سنگین بودن ساعات درس پایه دوازدهم مطرح بود که با وجود تمام پیگیری‌ها و صحبت‌هایی که بوده، درنهایت شورای آموزش و پرورش کاهش ساعات درسی این پایه را نپذیرفت و همان 35 ساعت در هفته قرار داده شده است‌.

فولادوند تاکید کرد: آموزش و تربیت در آموزش و پرورش بر مبنای مفاهیم دینی است و سلسه درس‌ها و محتواها توسط افراد متخصص گردآوری می‌شود، حذف دزس شهید فهمیده از پایه مربوطه به سبب این بوده که در پایه‌ای از آن استفاده شود که محتواهای دیگری در کنار آن برای تاثیرگذاری بیشتر گنجانده شده باشند بنابراین این حرکت برگرفته از نگاه حذفی مطلق نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: نظام تربیت و آموزش با کنکور متفاوت است، اما این دو واقعیتی هستند که در کنار هم قرار دارند، ما مانع شرکت دانش‌آموزانمان در کنکور نیستیم اما معتقدیم که آموزش‌های لازم در مدارس باید انجام شود و در پایان آزمونی از همین آموزش‌ها گرفته شود اما امروز مرز کنکور کشیده شده و دغدغه آن را در دوره ابتدایی هم مشاهده می‌کنیم که آرامش دانش‌آموزان را مختل کرده است.

ارسال نظرات