مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه الیگودرز گفت: درسی که اربعین به ما می‌دهد، این است که باید یاد حقیقت و خاطره شهادت را در مقابل توفان تبلیغات دشمن زنده نگه داشت.
کد خبر: ۹۰۷۲۵۷۱
|
۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴

 حجت‌الاسلام علی لرستانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج از لرستان، در رابطه بااهمیت قیام امام حسین (ع) و اربعین حسینی اظهار داشت: حرکت امام حسین علیه‌السلام برای اقامه حق و عدل بود. «انّما خرجت لطلب الاصلاح فی امّة جدّی ارید ان امر بالمعروف وانهی عن المنکر...

وی عنوان کرد: تمام آثار و گفتار آن بزرگوار و نیز گفتاری که درباره‌ی آن بزرگوار از معصومین رسیده است، این مطلب را روشن می‌کند که غرض، اقامه‌ی حق و عدل و دین خدا و ایجاد حاکمیت شریعت و برهم زدن بنیان ظلم و جور و طغیان بوده است. غرض اقامه‌ی قسط و حق و ایجاد حکومت و نظام اسلامی بود

لرستانی تصریح کرد: روز 20 صفر، اربعین زمانی است که حرم امام حسین (ع‌) یعنی کاروان اسرا، از شام به مدینه مراجعت کردند و روزی است که جابر بن عبدالله بن حرام انصاری‌، صحابی رسول خدا (ص‌)، از مدینه به کربلا رسید تا به زیارت‌ قبر امام حسین (ع‌) بشتابد و او نخستین کسی است از مردمان که قبر آن حضرت را زیارت کرد. در روز اربعین  زیارت امام حسین (ع‌) مستحب است و این زیارت‌، همانا خواندن زیارت اربعین است.

وی در رابطه بااهمیت اربعین حسینی، گفت: در منابع بر اساس دو اعتبار به آن توجه شده است، اول اینکه اربعین روزی است که اسرای کربلا را از شام به مدینه بازمی‌گردانند و دوم اینکه جابر بن عبدالله انصاری صحابی پیامبر (ص) در روز اربعین وارد کربلا می‌شود تا قبر اباعبدالله (ع) را زیارت کند، اساساً اهميت اربعين در آن است كه در اين روز٬ باتدبیر الهي خاندان پيامبر (ص)٬ ياد نهضت حسيني براي هميشه جاودانه و اين كار پایه‌گذاری شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز تصریح کرد: اگر بازماندگان شهدا و صاحبان اصلي در حوادث گوناگون از قبيل شهادت حسين بن علي (ع) در عاشورا به حفظ ياد و آثار شهادت كمر نبندند نسل‌های بعد از دستاورد شهادت استفاده زيادي نخواهند برد.
وی گفت: درست است كه خداي متعال شهدا را در همين دنيا هم زنده نگه می‌دارد و شهيد به‌طور قهري در تاريخ و ياد مردم ماندگار است؛ اما ابزار طبيعي كه خداي متعال براي اين كار مثل همه كارها قرار داده همين چيزي است كه در اختيار و اراده ماست. ما هستيم كه با تصميم درست و بجا می‌توانیم ياد شهدا و خاطره و فلسفه شهادت را احيا كنيم وزنده نگه‌داریم.

لرستانی تصریح کرد: اگر زينب کبرا (س) و امام سجاد (ع) در آن روزهاي اسارت چه در همان عصر عاشورا در كربلا و چه در روزهاي بعد درراه شام و كوفه و خود شهر شام و بعدازآن در زيارت كربلا و عزيمت به مدينه و در طول سال‌های متمادي كه اين بزرگواران زنده ماندند مجاهدات و تبيين و افشاگري نكرده بودند و حقيقت فلسفه عاشورا و هدف حسين بن علي و ظلم دشمن را بيان نمی‌کردند، واقعه عاشورا تا امروز جوشان وزنده و مشتعل نمی‌ماند و این حرکت یکی از رمزهای زنده ماندن واقعه عاشورا است.

وی خاطرنشان کرد: درسي كه اربعين به ما می‌دهد، اين است كه بايد ياد حقيقت و خاطره شهادت را در مقابل توفان تبليغات دشمن زنده نگه داشت. شما ببينيد از اول انقلاب تا امروز تبليغات عليه انقلاب و امام و اسلام و اين ملت چه قدر پرحجم بوده است. چه تبليغات و توفان‌هایی كه عليه جنگ به راه افتاد؛ جنگي كه دفاع و حراست از اسلام و ميهن و حيثيت و شرف مردم بود.

لرستانی گفت: ببينيد دشمنان عليه شهداي عزيزي كه جانشان يعني بزرگ‌ترین سرمایه‌شان را برداشتند و رفتند و درراه خدا نثار كردند چه كردند و مستقيم و غيرمستقيم با راديوها و روزنامه‌ها و مجله‌ها و کتاب‌هایی كه منتشر می‌کردند در ذهن آدم‌های ساده‌لوح در همه جاي دنيا چه تلقین‌هایی كردند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه الیگودرز تصریح کرد: حتّي افراد معدودي از آدم‌های ساده‌دل و جاهل و نيز انسان‌های موجّه و غیرموجهی در كشور خودمان هم در آن فضاي ملتهب جنگ‌گاهی حرف‌هایی می‌زدند كه ناشي از ندانستن و عدم احاطه به حقايق بود.

وی با اشاره به اینکه همين چيزها بود كه امام عزيز را برمی‌آشفت و وادار می‌کرد با آن فرياد ملكوتي حقايق را با صراحت بيان كند گفت: اگر در مقابل اين تبليغات، تبليغات حق نبود و نباشد و اگر آگاهي ملت ايران و گويندگان و نويسندگان و هنرمندان در خدمت حقيقتي كه در اين كشور وجود دارد، قرار نگيرد دشمن در ميدان تبليغات غالب خواهد شد.

لرستانی عنوان کرد: ميدان تبليغات، ميدان بسيار عظيم و خطرناكي است. البته اكثريت قاطع ملت و آحاد مردم ما به بركت آگاهي ناشي از انقلاب در مقابل تبليغات دشمن بيمه هستند و مصونيت پیداکرده‌اند. از بس دشمن دروغ گفت و چيزهايي را كه در مقابل چشم مردم بود به‌عکس و واژگون نشان داد و منعكس كرد، اطمينان مردم ما نسبت به گفته‌ها و بافته‌ها و یاوه‌گویی‌های تبليغات جهاني به‌کلی سلب شده است.
وی گفت: دستگاه ظالم جبار يزيدي با تبليغات خود، حسين بن علي (ع) را محكوم می‌ساخت و وانمود می‌کرد، او كسي بود كه بر ضد دستگاه عدل و حكومت اسلامي و براي دنيا قيام كرده است! بعضي هم، اين تبليغات دروغ را باور می‌کردند. بعد هم كه حسين بن علي (ع)، با آن وضع عجيب و با آن شكل فجيع، به‌وسیله دژخيمان در صحراي كربلا به شهادت رسيد، آن را يك غلبه و فتح وانمود كردند. اما تبليغات درست دستگاه امامت، تمام اين بافته‌ها را عوض كرد. حق، این‌گونه است. لذا همه ما باید در عمل و رفتار به‌گونه‌ای برخورد کنیم که جزء پیروان واقعی اهل‌بیت قرار بگیریم نباید فریب تبلیغات تخریب‌کننده دشمنان اسلام را بخوریم و با تبعیت عملی از ولی‌فقیه زمانه در مقابل تمامی توطئه‌های آنان باید بایستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات