تجمع بزرگ اربعین حسینی در اراک و شهرستان های استان برگزار شد
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: اربعین رمز پیروزی امت اسلام است چون رمز موفقیت مسلمانان اتحاد، وحدت و انسجام و همدلی است و امت اسلامی با اتحاد و همدلی می‌توانند به موقعیت‌ها و موفقیت‌های مهم، بزرگ و ارزشمندی برسند
کد خبر: ۹۰۷۲۶۲۶
|
۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان مرکزی؛ تجمع بزرگ عزاداران اربعین در مصلی بیت المقدس اراک با سخنرانی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و عضو مجلس خبرگان رهبری و مدیحه سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در مصلی بیت المقدس اراک برگزار شد.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در جمع عزاداران اربعین حسینی در مصلی اراک گفت: حماسه پیاده‌روی اربعین یک حرکت و رزمایش بزرگ و با ارزش و معنوی برای نمایش اقتدار جهان اسلام و شیعیان به جامعه جهانی است و امت مومن و غیور مسلمان با حضور گسترده در این حرکت میلیونی عظیم به‌خوبی از این فرصت بهره‌ها بردند.

امام جمعه اراک گفت: در پیاده روی اربعین حسینی شاهد حضور مسلمانان کشورهای اسلامی مختلف در مراسم پیاده‌روی اربعین در کنار یکدیگر و صمیمی به دور از در نظر گرفتن قومیت، ملت، رنگ و نژاد و پوست بودیم چرا که مسلمانان با وحدت و همدلی مراسم پیاده‌روی را هر ساله با شکوهی چشمگیر برگزار می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلح نظام بیان کرد: اربعین رمز پیروزی امت اسلام است چون رمز موفقیت مسلمانان اتحاد، وحدت و انسجام و همدلی است و امت اسلامی با اتحاد و همدلی می‌توانند به موقعیت‌ها و موفقیت‌های مهم، بزرگ و ارزشمندی برسند چرا که این همدلی و وحدت و یکپارچگی در جهان اسلام نخستین قدم و مهمترین حرکت در مسیر خنثی کردن توطئه‌های دشمنان اسلام قلمداد می‌شود.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: اربعین یک جایگاه ویژه در فرهنگ اسلامی و شیعی دارد و در فرهنگ شیعه اربعین فرصتی است برای بازسازی حادثه کربلا و نهضت خونین سیدالشهدا(ع) تا از این فرصت برای رسیدن به آن آرمان‌ها، پیام‌ها، فلسفه و اهداف آن حرکت در راستای بهره‌گیری به عنوان یک الگوی حسنه در جامعه اسلامی بهره گرفت.

وی در بخش دیگر از صحبت های خود با اشاره به پیاده روی های اربعین در داخل کشور گفت: حرکت پیاده‌روی جاماندگلان اربعین حرکت قابل قبول و مطلوبی بود که البته با برنامه‌ریزی بهتر برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این نوع مراسم می‌توان اقدام کرد چرا که با برنامه‌ریزی بهتر شاهد برگزاری مراسم باشکوه‌تری در ایام بزرگداشت شعائر دینی هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حرکت منسجم و همدلی زحمت‌کشان و خادمان زائران حسینی در ایامی که گذشت برای رفاه حال زائران سیدالشهدا(ع) جای تشکر و تقدیر دارد که توانستند در این ایام برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر عزای سید و سالار شهیدان حرکت‌های خوب و مهمی اجرا کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در استان مرکزی نیز در قالب ستاد اربعین حسینی اقدامات بسیار مطلوبی پیش‌بینی شد تا کارهای مربوط به سفر زائران حسینی برای حضور در اجتماع میلیونی کربلا را تسهیل کنند که جا دارد از مسئولان استان کمال سپاس را داشته باشیم.

آیت الله دری نجف آبادی عنوان کرد: باید قدردان تربیت اسلامی و نان حلال پدران و به ویژه مادران باشیم چرا که اهمیت نقش زنان در عرصه‌های مختلف اسلام از زمان حضرت رسول اکرم(ص) تا انقلاب اسلامی ایران برای همگان مشخص است.

امام جمعه اراک در پایان خاطر نشان کرد: کلام بزرگان راهگشای زندگی اجتماعی و سیاسی ماست و شهید مطهری در کتاب خود با موضوع حقوق زن در اسلام حقوق زن در اجتماع را به‌خوبی تبیین کرده که این نشانگر اهمیت جایگاه زنان در اسلام و نقش زن در جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان مرکزی؛ حضور مردم در امامزادگان در قالب طرح "جاماندگان اربعین" از برنامه های اربعین حسینی در استان مرکزی بود و دوستداران خاندان عصمت و طهارت با شرکت در آیین پیاده روی به سوی اماکن مذهبی و دینی ارادت قلبی خود را به سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) نشان دادند.

ارسال نظرات