امام جمعه تربت حیدریه:

اربعین و عاشورای حسینی پشتوانه‌ عظیم مکتب شیعه است

امام جمعه تربت حیدریه اربعین وعاشورای حسینی را پشتوانه‌ عظیم مکتب شیعه بیان کرد که توانسته شهادت را به عنوان الگوی معرفتی معرفی کند.
کد خبر: ۹۰۷۲۷۹۳
|
۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین عصمتی در گردهمایی دانش آموزان خواهر وبرادر بسیجی در محل بیت امام جمعه که به مناسبت اربعین حسینی و همزمان باهفته بسیج دانش آموزی برگزار شد ابراز داشت: شور و شعف حسینی به عنوان یک ودیعه تکوینی در قلوب مومنین قرار داده شده است که تا روزقیامت سرد نخواهد شد.

وی افزود: نحوه شهادت امام حسین (ع) به گونه‌ای بود که خداوند بر روی آن سرمایه گذاری کرده و دیگر ائمه را نیز راهنمایی کرده تا مردم را به سمت و سوی حضرت سیدالشهدا رهنمون کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عصمتی تاکید کرد: عزاداری و گریه بر مصیبت امام حسین (ع) در روایات و احادیث تاکید شده است چیزی که برای دیگر ائمه سفارش نشده است.

وی اظهار داشت: دشمنان تلاش کردند تا واقعه عاشورا را پنهان کرده و با روایت‌های دیگری آن را برای مردم تبیین کنند، اما سیدالشهدا یک مکتب و مرد الهی برای بنیان گذاری یک مسیر برای قیامت است.

عصمتی با اشاره به اینکه دشمنان نتوانستند روحیه حسینی را خاک کنند، ادامه داد: دشمن قصد داشت تا واقعه کربلا را خاک کرده و اهل بیت (ع) امام حسین (ع) را خانه نشیند کند، اما غافل از اینکه امتی که روحیه و مسیر خود را گم نکند، هیچ گاه از بین نمی‌رود.

وی همچنین پیاده روی اربعین را کنگره بین المللی دانست و تصریح کرد: تنها کنگره جهانی، مراسم حج است، پیاده روی اربعین نیز با حضور میلیون‌ها مسلمان و مسیحی در کربلا برپا می‌شود.

وی افزود: حرکت‌های شهدای حرم امروز برگرفته از عاشوراست، عاشورا پشتوانه عظیم مکتب تشیع است که توانسته شهادت را به عنوان الگوی معرفتی معرفی کند.

امام جمعه تربت حیدریه در ادامه با اشاره به مجلس ابن زیاد عنوان کرد: ورود حضرت زینب (س) به مجلس ابن زیاد، تخت ابن زیاد را به لرزه درآورد تا جایی که ابن زیاد پرسید این چه کسی است؟

وی با اشاره به تحقیر ابن زیاد با سخنرانی کوبنده حضرت زینب (س) ادامه داد: حضرت زینب (س) در پاسخ به گفته ابن زیاد که خداوند شما را ذلیل کرد، فرمود:: ما چیزی جز زیبایی ندیدیم.

عصمتی در پایان خاطرنشان کرد: روحیه حسینی باید در جامعه اسلامی زنده بماند، امروز به برکت انقلاب اسلامی، نوجوان و جوان با عشق وارادت اباعبدالله الحسین (ع) در هیئات عزاداری حضور دارند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها