رئیس مجمع واردات با بیان این که تجربه تحریم های دوره پیشین نشان داد بخش خصوصی، موفقیت بیشتری در مسیر دور زدن تحریم ها داشت گفت: توقع فعالان اقتصادی از وزیر جدید صمت آن است که بخش خصوصی را تقویت کند.
کد خبر: ۹۰۷۲۹۱۳
|
۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا مناقبی، رئیس مجمع واردات در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیمبا اشاره به رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزیر جدید صمت اظهار داشت: صنعت و تجارت، دو محور اصلی و سرنوشت ساز اقتصاد کشور هستند و توقع این است که وزیر جدید بر اساس آسیب شناسی هایی که در این حوزه صورت گرفته، هر چه زودتر از مسیر فعالیت بخش خصوصی و به ویژه بنگاه های کوچک گره گشایی کند.

وی ادامه داد: دنیا به این نتیجه رسیده که برای تقویت و بالندگی صنعت و تجارت، راهی جز تکیه کردن به توانمندی ها و ظرفیت بخش خصوصی وجود ندارد و به همین جهت بحث حمایت دولت ها از بنگاه های کوچک و متوسط، به یکی از مهمترین موضوعات دولت ها تبدیل شده است.

مناقبی افزود: این موضوع در رابطه با کشور ما که با تحریم های مختلف مواجه است، از اهمیت بسزایی برخوردار است و توقع فعالان اقتصادی از وزیر جدید صمت این است که گشایش های آینده نگرانه ای در کسب و کار بنگاه های کوچک و متوسط فراهم کند و الزامات اقتصادی برای حیات این بنگاه ها را بهبود ببخشد.

به گفته رئیس مجمع واردات، متاسفانه دغدغه اصلی بسیاری از دولتمردان، متمرکز بر بنگاه های دولتی و شبهه دولتی است و این درحالی است که تجربه تحریم های دوره پیشین به وضوح نشان داد که بخش خصوصی، موفقیت بیشتری در مسیر دور زدن تحریم ها داشتند.

وی ادامه داد: بخشنامه های غافلگیرکننده و شوک آور، فعالان اقتصادی را خسته و افسرده ساخته و این موضوع برای اقتصاد کشور، سم مهلک و کشنده است که وزیر جدید باید نسبت به رفع آن، دقت نظر بیشتری داشته باشد.

رئیس مجمع واردات در پایان با اشاره به ضرورت کاهش تصدی گری دولت و تفویض امور به تشکل ها تصریح کرد: خود‌تحریمی ها فضای تولید و تجارت را تیره و تار ساخته و ناهماهنگی ها میان دستگاه های مختلف، فعالان اقتصادی را در چرخه های فرسایشی و غیر مولد انداخته و در این میان، تنها راه نجات این است که دولت دست از یک سری تصدی گری های بی مورد خود بردارد و اختیارات و مسئولیت های بیشتری را به تشکل های اقتصادی و تخصصی واگذار کند.

ارسال نظرات