خبرهای داغ:

لیزر ابررسانا می تواند به دانشمندان کمک کند تا یک اینترنت کوانتومی ایجاد کنند

دانشمندان را برای ایجاد شبکه های ارتباطی کوانتومی در سراسر جهان که به لیزر متکی هستند که برای انتقال ذرات نور یا فوتون کمک کند.
کد خبر: ۹۰۷۲۹۸۹
|
۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
لیزر ابررسانا می تواند به دانشمندان کمک کند تا یک اینترنت کوانتومی ایجاد کنند 
 

به گزارش خبرنگار بسیج علمی از لرستان: لیزرهای فوق‌سریع می‌توانند مسیر را از طریق ابرها پاک کنند، که امکان تماس آسان‌تر با ماهواره‌ها را در بالای زمین فراهم می‌کند.

در حال حاضر، آب‌وهوای ابری مانع توانایی دانشمندان در فرستادن داده‌ها به ماهواره‌ها از طریق لیزر      می‌شود، زیرا ابرها نور لیزر را پراکنده می‌کنند.

اما یک لیزر قدرتمند و سریع می‌تواند یک کانال کوچک و بدون ابر، که اجازه می‌دهد لیزر دوم را از طریق سوراخ عبور کند و اطلاعات را انتقال دهد،

دانشمندان را برای ایجاد شبکه‌های ارتباطی کوانتومی در سراسر جهان به لیزر متکی هستند که برای انتقال ذرات نور یا فوتون کمک کند.

محققان این ایده را با استفاده از یک اتاق آزمایشگاهی نشان دادند که شرایط ابری را به تصویر کشیده است، محققان دانشگاه ژنو در 20 اکتبر اپتیکا ، هنگامی‌که اولین لیزر از طریق یک ابر عبور می‌کرد، به‌سرعت هوا را گرم می‌کرد و موج ضربه‌ای را ایجاد می‌کرد که قطرات آب‌ابر را از دور پرتاب می‌کرد، این عمل یک کانال را در حدود یک میلی‌متر در ابر ایجاد کرد که موجب شد تا نور بیشتری از لیزر دوم به آن وارد شود.

در آینده، فیزیک کوانتوم می‌تواند برای انتقال اطلاعات از طریق ultrasecure امکان‌پذیر باشد، اما اولاً دانشمندان باید یک اینترنت کوانتومی جهانی برای ارسال ذرات کوانتومی ظریف از یک قاره به دیگری ایجاد کنند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار