محمد فرخی
تفکر اربعینی و حرکت خودجوش عاشقان اباعبدالله(ع) در ایام اربعین یک جنگ نرم الهی و الهام گرفته از مکتب سید الشهدا(ع) است که در اندیشه و دل های آزادگان جهان اثربخش خواهد بود و شناخت حسین(ع) و مکتب حسینی در کانون توجهات قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۹۰۷۳۰۹۳
|
۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶

حماسه نرم اربعین

به گزارش خبرگزاری بسیج، تفکر اربعینی  و حرکت خود جوش عاشقان اباعبدالله علیه السلام در ایام اربعین  یک جنگ نرم الهی و الهام گرفته از مکتب سید الشهدا علیه السلام است که در اندیشه ودل های آزادگان جهان اثر بخش خواهد بود وشناخت حسین علیه السلام ومکتب حسینی در کانون توجهات قرار خواهد گرفت. که این همان مفهوم جنگ نرم است.

جنگ نرم دو قلمرو را هدف قرار می دهد، یکی مرکز تعقل انسانها را و یکی مرکز عشق و نفرت انسان، یعنی قلب انسان را هدف قرار می دهد. امام حسین علیه السلام هم عقل را تصرف میکند و هم قلب ها و دل ها را تصرف میکند. جنگ نرم دشمن در قبال ما همین است، آقای ژوزف نای گفته بود ما باید عقل و تفکر اینها را برگردانیم تا بتوانیم پیروز شویم، وقتی تفکر جوانان ایرانی مورد تصرف ما قرار گرفت و کانون عشق را به نفرتی که ما میخواهیم تبدیل کردیم، او دیگر در اختیار ماست، او دیگر به نیابت از ما میرود و با سیستم خودش می جنگد و آنرا واژگون می کند، اما شور و شوق و شعور اربعینی عقل و هوش هر عاشق حسینی را در تصرف خود در آورده است و دشمنی دشمن را نقش بر آب کرده است.

امام رحمه الله علیه فرمودند: اسلام را محرم و صفر زنده نگه داشته است و امروز پیش بینی حضرت امام رحمه الله علیه در حماسه اربعین آشکار تر شده است، قطعا تصمیم دشمن برزدن محرم و صفراست .یکی از سناتورهای آمریکایی میگفت که ما دویست سال تلاش کردیم که ملت ایران از پیامبر و امام حسین و ائمه دست بکشند، ولی این خمینی آمد و همه ی نقشه های ما را نقش برآب کرد حالا چرا این را می گوید، چون خمینی با محرم و صفر پیروز شد بنابر این تشیع انگلیسی را درست کردند، ۱۷ یا ۱۸ شبکه ماهوارهای راه انداختند تا از شکل گیری حکومت صالحان جلو گیری کنند که البته نخواهند توانست چرا که این وعده ی الهی است آنجا که می فرماید: ونرید انمن علی الذین استضعفوا فی الارض ونجعلهم ائمه ونجعلهم الوارثین .تجربه ثابت کرده هر چه فشار دشمن برملت عاشورایی ما بیشتر شود،انسنجام ووحدت امت ما محکم تر شده واراده و عزم مردم ومسئولان در پیمودن راه ومکتب امام حسین علیه السلام قوی تر می شوند .البته این همه عزت وشکوه در راهپیمایی اربعین را مدیون شهدای مدافع حرم هستیم،رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران فرمودند:«اگر آنجا(مقابل داعش)کسانی فداکاری نمی کردند امروز شوکت وهیمنه محبت اباعبدالله الحسین علیه السلام این جور دنیا را فرا نمی گرفت.» در واقع این حادثه بزرگ دلهای برادران اهل تسنن و تشیع را به هم نزدیک نموده ونقشه های دشمنان را در جهت اختلاف بین این برادران را نقش بر آب کرده است ،در همین رابط رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران فرمودند:این راه را دشمنان اسلام و دشمنان اهل‌بیت به خیال خود مسدود کرده بودند. ببینید چه حرکت عظیمی اتّفاق افتاد! وقتی حتّی جسمها در کنار هم قرار میگیرد، این‌جور انعکاس پیدا میکند. اگر ما با هم باشیم، کشورهای اسلامی، ملّتهای مسلمان - سنّی و شیعه و فِرَق مختلف تسنّن و تشیّع - با یکدیگر دلهایشان صاف باشد، نسبت به یکدیگر سوءظن نداشته باشند، سوءنیّت نداشته باشند، به یکدیگر اهانت نکنند، ببینید در دنیا چه اتّفاقی خواهد افتاد؛ چه عزّتی برای اسلام درست خواهد شد! وحدت؛ وحدت.

 اربعین در حقیقت باز تولید مفاهیم حسینی و بیعت مجدد با آرمان ها ی سالار شهیدان حسین بن علی علیه السلام است پیامی که در خیزش ده ها میلیونی اربعین به جهان مخابره می شود حکومت بر محور ولایت الهی است ونه گفتن به ولایت طاغوتی وشیطانی ، تحمل سختیها و مشکلات و خطرات در این مسیر نشان دهنده ی همت وعزم جدی دوست داران مکتب حسینی برپیاده سازی سبک زندکی نبوی در ابعاد مختلف زندگی فردی واجتماعی است و بازدارنده از تهاجم همه جانبه غربیها  بخصوص در جنگ نرم می باشد.

بزرگترین تجمع انسانی در قرن 21 پیاده‌روی اربعین حسینی است، با وجود چنین همایش بزرگ و با اهمیتی این خیزش در رسانه‌های غربی انعکاس ندارد چرا که آنها از الگو قرار گرفتن این راهپیمایی در سطح بین‌المللی در هراسند .

آنچه را که سبب شکوه و عظمت حماسه اربعین حسینی  شد حضور تمامی اقشار مردم در آن است؛ یک فرد تحصیل کرده و یک فرد بی‌سواد در کنار هم در این راهپیمایی حضور دارند.

سکوت خبری رسانه‌های غربی در پوشش راهپیمایی عظیم چند میلیونی اربعین، مهر تاییدی بر شکست غرب و متحدانش در ایجاد موج اسلام هراسی و اثبات توانایی محور مقاومت در ایستادگی در برابر نقشه‌های شیطانی غرب برای تجزیه و اختلافات مذهبی بوده است.

راهپیمایی اربعین نیاز به کار عمیق‌تر رسانه‌ای دارد؛ باید در رابطه با این حماسه فعالیت تحلیلی و تبیینی انجام شود./

حسین عبدالله پور

ارسال نظرات