معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت:سمینار پژوهشی تحت عنوان" تعزیه طبری " پنجشنبه هفته جاری در سوادکوه برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۷۳۱۰۰
|
۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت:سمینار پژوهشی تحت عنوان" تعزیه طبری " پنجشنبه هفته جاری در سوادکوه برگزار می شود.

محمد محمدی با بیان اینکه این سمینار به بررسی نقش تعزیه در فرهنگ عامه می پردازد، خاطرنشان کرد: سمینار با حضور محمود عزیزی از کارگردانان و پژوهشگران عرصه سینما و تلویزیون ایران،اردشیر صالح پور پژوهشگر ، استاد دانشگاه و محقق در حوزه فرهنگ عامه تئاتر و همچنین جهانگیر نصر اشرفی از چهره‌های شناخته شده پژوهشگر فرهنگ عامه مازندران در شهرستان سوادکوه برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: این همایش در دو بخش ارائه مقاله توسط اساتید و و بخش دوم اجرای تعزیه اجرا می شود.

محمدی با اشاره به اینکه در این همایش نقش تعزیه در تعزیه طبری و مازندرانی و فرهنگ عامه مازندران مورد بررسی قرار خواهد گرفت، یادآورشد:مقرر شد 18 اثر موسیقی زنده پس از ایام صفر در مازندران اجرا شود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: اولویت و پیگیری ما در اجراهای زنده، موسیقی سنتی، بومی و کلاسیک است و این مهم در راستای بها دادن به موسیقی و آشنایی مردم با موسیقی های سنتی انجام می شود.

وی گفت: فکر می‌کنیم این موسیقی می تواند پیوند دهنده هویت ملی مردم منطقه باشد

در این اجرا  اساتید بزرگی مانند علیرضا قربانی،کیوان ساکت،وحید تاج، محمد رضا اسحاقی، ناصر وحدتی و علی اصغر رستمی حضور دارند که به همراه چند اجرای کلاسیک در سراسر شهرهای مازندران برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها