خبرهای داغ:
استاندار قزوین اظهار کرد: ملت ما با دست خالی قیام کردند و دارای تشکیلات خاص نبودند و با اعتماد به رهبری به میدان آمدند و شهیدان و فرزندان خود را تقدیم این انقلاب کردند.
کد خبر: ۹۰۷۳۱۴۹
|
۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در شورای سیاست گذاری ستاد کنگره شهدای استان قزوین اظهار کرد: سخاوت اوج هنرمندی انسان است .
وی ادامه داد: در موجودات عالم انسان هنرمند است، در هنر خلاقیت وجود دارد و حیوانات و‌نباتات هرعملی انجام می دهد براساس غرایز است اما انسان بر اساس اختیارات کار انجام‌ می دهد. خداوند هنر را در وجود انسان به ودیعه گذاشته است.
استاندار قزوین ابراز کرد: تمام هنرهای انسان با هنر شهادت قابل مقایسه نیست و هر چقدر هم که مخلصانه تلاش کنیم باید دعا کنیم مورد شفاعت شهدا قرار گیریم.
زاهدی تصرح کرد: همه ازادیخواهان شیفته مکتب حسینی بوده و راه ایشان را ادامه می دهند. خداوند همه فداکاری ها و همه تجلی ایثار را در شهادت قرار داده است و شهدای ما نیز در آفرینش این زیبایی سهم بزرگی داشته اند.
وی یادآور شد: ملت ما با دست خالی قیام کردند و دارای تشکیلات خاص نبودند و با اعتماد به رهبری به میدان آمدند و شهیدان و فرزندان خود را تقدیم این انقلاب کردند. در دوران دفاع مقدس نیز همه دنیا مقابل ما ایستاده بودند و وقتی می گوییم انقلاب ما انقلابی فرهنگی است یعنی فرهنگ مرز ندارد.
استاندار قزوین متذکر شد: مهمترین حرکت فرهنگی ما برگزاری کنگره شهداست، کاری که ما انجام می دهیم یک وظیفه اداری نیست بلکه وظیفه ای شخصی است و هر کس هر توانی دارد در گرامیداشت یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کند، مسوولان دستگاههای اجرایی بدانند که در برگزاری کنگره هیچ دستگاهی مورد عتاب قرار نمیگیرد.
وی گفت: آنچه امروز شاهد هستیم نتیجه تلاش مردم است، انتظار داریم که همه در چند روز باقیمانده با دقت و‌ جدیت امور را مورد پیگیری قرار دهند و در این راستا باید مدیران دستگاهها و اصحاب رسانه باید مورد تکریم قرار گیرند.
زاهدی در پایان خاطر نشان کرد: مجموعه رسانه بازوی توانای مجریان هستند چه در بحث اطلاع رسانی و چه در پوشش اتفاقات لذا باید از ظرفیت بزرگ رسانه در بحث کنگره استفاده شود.
منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار قزوین نیز در ادامه این نشست ابراز کرد: بحث حمل و نقل کار بسبار سنگینی است، انتقال مدعوین که نیاز به هماهنگی جدی دستگاههای ذیربط دارد.
وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت اتوبوسرانی است که تا شعاع ۲۰ کیلومتر هماهنگ شده و مشکلی وجود ندارد ، همچنین در بحث کمیته اسکان که با حضور میهمانان کشوری برگزار خواهد شد با هتل ها هماهنگ شده و از این لحاظ هماهنگی های لازم انجام شود تا این برنامه به بهترین شکل ممکن اجرا شود.
سمیعی رییس اداره آموزش و پرورش استان قزوین نیز در این جلسه گفت: تعامل بسیار خوبی با بسبج دانش اموزی و‌بسیج فرهنگیان اتفاق افتاده و استفاده از ظرفیت فرهمگیان و فرهنگ ایثار و شهادت با برگزاری یادواره ها به خوبی تبیین شد.
وی ابراز کرد: امروز فضای مدارس فضای کنگره سه هزار شهید استان است.
سمیعی در خاتمه یادآور شد: ساخت المان شهدا در آموزش و پروش استان و اجرای تئاتر ایثار با حضور ۱۵۰۰ دانش اموز از دیگر اقدامات ما بوده است.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها