حجت الاسلام والمسلمین صمدی یزدی گفت: در دین مبین اسلام امربه معروف ونهي از منکر از جایگاه بسیار ویژه و مهم برخوردار است.
کد خبر: ۹۰۷۳۲۱۳
|
۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛مراسم سخنرانی سوگواری در دهه آخر ماه صفر همراه بانمازجماعت مغرب وعشاء در امامزادگان حلیمه وحکیمه سلام الله علیهما شهرکرد با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شیخ اکبر صمدی یزدی تا شام شهادت امام رئوف حضرت امام رضا علیه برگزار می شود.

استادحوزه و دانشگاه در دومین شب از این مراسم به نقش ویژه نماز و امربه معروف اشاره کرد و اظهارداشت: هدف حضرت امام حسین علیه السلام از سفر به کربلا، انجام فریضه امر به معروف و نهي از منکر ، اصلاح مفاسد امت، احياي سنت و قانون رسول گرامی اسلام حضرت محمدمصطفی صلی الله علیه وآله وسلم  و راه و رسم امیر ولایت حضرت علي بن ابیطالب علیه السلام بود.

 

 وی به اهمیت ترویج امر به معروف و نهي از منکر در جامعه اشاره کرد و افزود: نقش امر به معروف و نهي از منکر آنقدر مهم است که حضرت سیدالشهدا علیه السلام انجام آن را سبب ساز اصلاح مفاسد امت مي‌داند و در اين مسير جان، مال، آبرو و هر آنچه خود و خانواده اش دارند را در راه خدا تقدیم می کند.

 

به جایگاه ویژه  امر به معروف و نهي از منکر در اسلام ناب اشاره کرد و گفت: قوام ساير فرايض به اقامه فريضه امر به معروف و نهي از منکر است اما متأسفانه بسياري از اهميت اين مسأله غافل و یا در بسياري از اوقات بي تفاوت هستند.

 

وی به لزوم تبیین این فریضه الهی درجامعه اشاره کرد و ادامه داد:يکي از اساسي ترين دلايل عدم اجراي مطلوب اين واجب ديني در جامعه نگاه سطحي و ظاهري به آن بوده و متأسفانه عمق معناي اين مهم در جامعه به خوبي تبیین نشده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین صمدی یزدی افزود: امربه معروف ونهي از منکر درميان فرائض اسلام، از جهت موقعيّت و اهميّت داراي امتياز مخصوصي است.

 

استاد حوزه و دانشگاه وجوب امر به معروف ونهي از منکر در اسلام را مانند وجوب نماز و روزه و زکات از ضروريّات دين دانست و با اشاره به آیه شریفه قرآن مجید "وَ لْتَکُنْ مِنْکُمْ اُمَّهٌ يَدْعونَ اِلَي الْخَيْرِ وَ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْروُفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَاُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُون" گفت : خداوند در قرآن می فرمایید" لازم است در ميان شما مسلمانان، جماعتي به دعوت مردم به کارهاي نيک و امر کردن مردم به معروف و نهي آنان از منکر قيام کنند و تنها راه فلاح و سعادت اين است.

 

وی به آیه دیگر از کلام الله مجید اشاره کرد و افزود: قرآن مجید می فرماید" کُنْتُمْ خَيْرَ اُمَّهٍ اُخْرِجَتْ لِلنّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُفِ وَ تَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ تُؤْمِنُونَ بِاللهِ " شما مسلمانان به جهت اينکه به وظيفه امر به معروف و نهي از منکر قيام مي کنيد و ايمان به خداوند داريد، بهترين امّت هاي جهان هستید.

 

حجت الاسلام والمسلمین صمدی یزدی به شاخصه های مهم نماز از دیدگاه اسلام ناب اشاره  کرد و گفت: خداوند متعال در آغاز بزرگترین سوره‏ ى قرآن مجید(بقره) مى‏فرماید: الّذین یؤمنون بالغیب و یقیمون الصلوة  و نیز در كوچكتر ‏ین سوره ‏ى مبارکه کلام وحی (كوثر) هم از نماز سخن گفته است.

 

وی به فرازی از زیارت نامه حضرت امام حسین علیه السلام اشاره کرد و افزود: أَشْهَدُ أَنَّكَ قَدْ أَقَمْتَ الصَّلَاةَ وَ آتَيْتَ الزَّكَاةَ وَ أَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَيْتَ عَنِ الْمُنْكَرِ شهادت مى ‏دهم كه تو اقامه نماز كردى و زكات دادى و امر به معروف و نهى از منكر كردى و در راه خدا جهاد نمودى و حقّ جهاد را بجا آوردى.

 

استاد حوزه و دانشگاه به اهمیت نماز اشاره کرد و گفت حضرت سیدالشهدا علیه السلام در ظهر روز عاشورا آخرین  نماز خود را هم به جماعت در برابر صفوف دشمن و در میدان جنگ برگزار ‏كردند .  

 

شایان ذکراست: این مراسم که از اولین شب ماه محرم آغاز شده است تا پایان دهه آخر ماه صفر و شام شهادت حضرت امام رضا علیه السلام ادامه دارد.

ارسال نظرات