خبرهای داغ:
رئیس اداره آموزش و پرورش بناب در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان بر ضرورت راه اندازی نهضت اهدای کتاب در بناب تاکید کرد.
کد خبر: ۹۰۷۳۲۱۴
|
۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمود قهرمانی با بیان اینکه با افزایش سرانه مطالعه در جامعه شاهد کاهش آمار بزهکاری و آسیب های اجتماعی در جامعه خواهیم بود؛ گفت: متأسفانه در بحث کتابخوانی مظلوم واقع شده ایم.

وی از حذف مسئول کتابخانه در ادارات آموزش و پرورش و همچنین مدارس خبرداد و افزود: مسئولان کتابخانه را از مدارس و خود آموزش و پرورش حذف کردند و قطعاً ادامه این روند در کاهش مطالعه کتاب در جامعه تأثیرگذار خواهد بود.

قهرمانی با اشاره به ضرورت استخراج آمار سرانه مطالعه کتاب در شهرستان خواستار راه اندازی نهضت اهدای کتاب همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در سطح شهرستان شد و اظهار امیدواری کرد: علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی با اهدای کتاب های خود در منزل کمک شایانی به کتابخانه های شهرستان انجام خواهند داد.

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری جنوب آذربایجان شرقی در حال حاضر تنها ۲ کتابخانه مختص خواهران و برادران دارد و به شدت از کمبود فضای کتابخانه و مطالعه رنج می برد.

ارسال نظرات