خبرهای داغ:
نماینده بعثه رهبری در عراق با بیان اینکه اعتاب مقدس میزبان اصلی حرکت اربعین حسینی هستند، گفت: عتبات مورد اعتماد مردم هستند و جدای از اربعین نیستند به همین علت نقش اساسی در پیوندزدن عاشورا با مهدویت دارند.
کد خبر: ۹۰۷۳۲۱۸
|
۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
اعتاب مقدس میزبان اصلی اربعین هستند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین نجف نجفی روحانی در حاشیه بازدید از موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) در کربلای معلی با اشاره به اینکه هیچ لشکری همانند زائران اربعین حسینی صف‌کشی نمی‌کند، اظهار کرد: اتحاد و انسجام مهم‌ترین موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد چراکه دشمن بسیار به دنبال ایجاد اختلاف میان ایرانی‌ها و عراقی‌هاست و تاکنون نتوانسته به این هدف خود برسد.

وی اضافه کرد: هر چند دشمنان به دنبال ضربه زدن به امنیت اربعین هستند، اما در کل سال افراد بسیاری تلاش می‌کنند تا حماسه اربعین حسینی رقم زده شود و با وجود تهدید‌ها امنیت امسال نسبت به سال گذشته بهتر است.

نماینده بعثه رهبری در عراق با بیان اینکه اعتاب مقدس میزبان اصلی حرکت اربعین حسینی هستند، گفت: عتبات مورد اعتماد مردم هستند و جدای از اربعین نیستند به همین علت نقش اساسی در پیوندزدن عاشورا با مهدویت دارند و رسالت آن‌ها در این راستا بسیار خطیر و عظیم است.

وی ادامه داد: خدمت در اربعین جدای از خدمت به زائر نیست به همین علت خادمان عتبات در جریان اربعین حسینی میزبان واقعی برای تغذیه معنوی و بصیرتی زائران هستند.

وی از نوسانات نرخ ارز یاد کرد و گفت: در ایام عاشورا و محرم امسال این موضوع مطرح شد که برخی از اقشار کم‌درآمد جامعه به علت مشکلات مالی به برپایی مراسم‌های عزاداری اقدام نمی‌کنند، اما در محرم مشاهده کردیم که عزاداری‌ها پررنگ‌تر از سال گذشته شده بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی یادآور شد: عشق به امام حسین علیه‌السلام به میزانی زیاد است که نه فقط مشکل مالی بلکه تهدید‌های جانی نیز نمی‌تواند جمعیت زائران اربعین را کاهش دهد و همانطور که امام صادق علیه‌السلام تاکید داشتند، زیارت امام حسین علیه‌السلام با سختی بیشتر ثواب بیشتری هم خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه آمار ثبت نامی‌های امسال سامانه ثنا نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، عنوان کرد: روند ثبت‌نام همچنان ادامه دارد و امیدواریم جمعیت زائران ایرانی امسال نسبت به سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها