خبرهای داغ:
بهنام حسن زاده
معاون امور بسیج و استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور:
معاون امور بسیج و استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در مقابل پیشرفت تهدیدات دشمن، ابزارهای مقابله با دشمن نیز به روز شده است.
کد خبر: ۹۰۷۳۲۴۴
|
۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان ، سردار غلامعلی حیدری امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: هدف پدافند غیرعامل کاهش مشکلات و تهدیدات است. ریشه تاریخی در اسلام است و نمونه آن جنگ خندق است که حفر خندق را دستور دادند. برای جلوگیری از پیش روی دشمن خندق کنده شد که این هود پدافند غیرعامل بود.
وی در ادامه افزود: نقل است در جنگ دیگری دستور داده شد آتش زیادی ایجاد شود تا دشمن فکر کند نیروها چند برابر است.
معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار کرد: پدافند غیرعامل یعنی با اقدام غیرمسلحانه رعب بر دل دشمن ایجاد کردن.
حیدری همچنین یادآور شد: اگر تاریخ سه هزار ساله ایران را بررسی کنیم، پدافند غیرعامل در ذات معماری ایران بوده است و کوچه‌های باریک مسقفی را در بافت شهرها می‌بینیم که جلوی دشمنان اسب سوار را می‌گرفته است.
وی اعلام داشت: قلعه‌هایی که قدمت چند صد ساله دارد تمامی موارد پدافند غیرعامل دارد و مقابله با دشمنان را راحت‌تر می‌کرده است.
معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: برخی کشورهای اروپایی اعلام بی طرفی می‌کنند و حتی ارتش ندارند اما تمامی موارد پدافند غیرعامل را رعایت می‌کنند و در تمامی دنیا این مباحث وجود دارد.

وی ادامه داد: امروزه با حمله ویروسی می‌توان زیر ساخت‌های سایبری یک کشور را مختل کرد و آمریکایی‌ها با طراحی استاکس نت خواستند در زیرساخت‌های ایران اختلال ایجاد کنند.
حیدری متذکر شد: امروزه دشمنان می‌توانند با ویروس‌ها به همه دستگاه‌های الکترونیک نفوذ کرده و اختلال ایجاد کنند.
وی تأکید کرد: در کشور ما نیز ابزارهای مقابله هم به روز شده و قاعدتاً در مقابل تهدیدات باید دفاع علمی و دانش پایه داشته باشیم.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور متذکر شد: پدافند مردم محور، اقتصادی، کالبدی و زیستی باید داشته باشیم. دشمن همواره تهدیداتی را طراحی کرده و آن‌ها را دنبال کرده که آخرین آن تحریم است و با تدابیر مقام معظم رهبری با آن‌ها مقابله می‌شود و مردم نیز در 13 آبان جوابی دندان‌شکن به آن‌ها خواهند داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها