خبرهای داغ:
امام جمعه اصفهان با اشاره به فرارسیدن 13 آبان گفت: این روز، خاطرات بسیاری در ذهن مردم بر جای گذاشته است که همه جنایات آمریکا را به یاد می‌آورد.
کد خبر: ۹۰۷۳۲۴۷
|
۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان ،آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان گفت: استقامت در عمل بهترین راه برای حفظ ایمان است و خداوند می‌فرمایند «آن‌هایی که ایمان آورده و استقامت کردند، فرشتگان الهی بر آن‌ها نازل شده و نعمت‌های ابدی را به آن‌ها نوید می‌دهند».
وی در ادامه افزود: مسأله استقامت بسیار مهم است و در سیره پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله بارها می‌توان مصداق این مقاومت را دید؛ مهم این است که انسان پای دین خود بایستد و اصل صبر و ایستادگی پای دین، یقین به خداست.

امام جمعه اصفهان همچنین تصریح کرد: اگر حضرت ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام می‌فرماید اصحاب باوفاتر و اهل بیتی بهتر از اهل بیت خود ندیدم، دلیل آن پایداری این افراد بر سر عقاید و اهداف اسلام است.
ایشان شب قبل از عاشورا با همه اتمام حجت کرد و یاران واقعی ایشان میدان را ترک نکردند.

طباطبایی نژاد یادآور شد: اگر حضرت ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام می‌فرماید اصحاب باوفاتر و اهل بیتی بهتر از اهل بیت خود ندیدم، دلیل آن پایداری این افراد بر سر عقاید و اهداف اسلام است و ایشان شب قبل از عاشورا با همه اتمام حجت کرد و یاران واقعی ایشان میدان را ترک نکردند.

وی متذکر شد: ائمه ما عنایت خاصی به حضرت امام حسین علیه‌السلام داشته‌اند و ایشان شمع محفل اهل بیت هستند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به برگزاری پرشکوه راهپیمایی اربعین در هفته گذشته اعلام داشت: تشکر می‌کنیم از نیروی انتظامی و ستاد اربعین که امنیت این راهپیمایی عظیم را برقرار کردند و متشکریم از مردم و دولت عراق برای میزبانی خوبی که داشتند.
وی با اشاره به برخی کمبودها گفت: کمبودهایی هم وجود داشت اما قصدی در این کار نبود که انشا الله جبران بشود و باید از دولت تشکر کنیم که در این وضعیت مالی توان خود را برای خدمت به زائران امام حسین علیه‌السلام به کار گرفت.
بخش دیگر صحبت‌های خطیب جمعه این هفته اصفهان به مناسبت‌های پیش رو اختصاص داشت و وی در این رابطه اظهار داشت: در این هفته، سالروز اسارت شهید تندگویان و همراهان بزرگوارشان قرار گرفته که این اتفاق مصداق حدیث امام صادق علیه‌السلام است که می‌فرماید «کسی که از دشمن سختی زیادی ببیند و پایداری کند و شهید شود، اجری برابر هزار شهید خواهد داشت.»
طباطبایی نژاد تأکید کرد: شهدای این چنینی زیاد داشتیم، هم در انقلاب اسلامی، هم در جنگ تحمیلی و هم در بین مدافعان حرم که به دلیل شکنجه شهدید شدند و بر سر عقاید خود ایستاندند.
به گفته وی، در تاریخ نوشته می‌شود که این‌ها در راه حق شهید شدند و مدافعان غیرواقعی حقوق بشر در برابر این عظمت سکوت کردند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان یادآور شد: امام خمینی (ره) فرمودند که من با اطمینان می‌گویم اسلام، ابر قدرت‌ها را به خاک می‌کشاند.
طباطبایی نژاد به روز 13 آبان اشاره داشت و اذعان کرد: مناسبت مهم دیگر، 13 آبان است که خاطرات بسیاری در ذهن مردم بر جای گذاشته است که همه جنایات آمریکا را به یاد می‌آورد.
وی ادامه داد: اولین جنایت، تبعید امام به ترکیه بود تا ایشان را از مردم دور کنند. زیرا امام به کاپیتالاسیون و نفوذ آمریکا اعتراض داشتند.

امام جمعه اصفهان در ادامه افزود: این تبعید باعث جهانی شدن افکار امام و به ضرر آن‌ها تمام شد و زمینه اصلی انقلاب را با ترویج این افکار فراهم کرد.
طباطبایی نژاد یادآور شد: دومین خاطره 13 آبان، شهادت جمعی از دانشجویان و دانش آموزان در سال 1357 به دست مزدوران شاه بود که روند انقلاب را تسریع کرد.
خطیب جمعه اصفهان تأکید کرد: 13 آبان 1358 نیز دانشجویان پیرو خط امام با رشادت تمام، لانه جاسوسی را تسخیر کردند و امریکای آن روز را که ابر قدرت بود، به ذلت کشاندند.
وی ادامه داد: در آن زمان پیغام مذاکره دادند اما امام (ره) نپذیرفتند و فرمودند امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند اما خیلی‌ها ترسیدند و دولت موقت استعفا کرد اما امام با قدرت ایستادند و این حرکت را انقلاب دوم دانستند.
خطیب جمعه اصفهان تأکید کرد: امریکا سازش پذیر نیست اگر کسی دنبال سازش باشد باید گاو شیرده این کشور شود.
به گفته وی سال‌هاست که در دنیا ظلم می‌شود و می‌بینیم که چند هزار نفر در یمن کشته شدند و امریکا سکوت کرده است.
امام جمعه اصفهان همچنین بیان داشت: روز 13 آبان، روز مقابله با استکبار است و حال این روز را روز اجرای مرحله دوم تحریم‌ها گذاشته‌اند و این کار منافقین است و زمانی که فرعونیان اصحاب موسی علیه‌السلام را محاصره کردند، خداوند راهی برای ایشان باز کرد و ما باید بدانیم که اگر در راه خدا قدم برداریم آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در پایان با تسلیت ایام شهادت آخر ماه صفر اذعان کرد: در رابطه ایام پایان صفر هم می‌توان صحبت‌های بسیاری داشت و این ایام را تسلیت عرض می‌کنیم و امیدواریم عزاداری شما عزیزان مورد قبول درگاه حق واقع شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها