خبرهای داغ:
معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه راه‌حل مقابله با آسیب‌های فضای مجازی این است که عالمانه ورود کنیم و مدبرانه تصمیم‌گیری کنیم، گفت: نیاز داریم فضای بسیجی و انقلابی که در قبل داشتیم در سنگر خانواده و سنگر مدرسه مجدداً شکل بگیرد تا بتوانیم گام‌های موثرتری برداریم و به طور قطع مؤثرترین راه‌حل‌ها به دست آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد.
کد خبر: ۹۰۷۳۲۸۱
|
۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹

شکل‌گیری فضای بسیجی و انقلابی در سنگر خانواده و مدرسه لازمه مقابله با آسیب‌های فضای مجازیبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حسن‌رضا برخورداری در نشست تعامل فرهنگیان نهاوند با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش اظهار داشت: از ابتدای انقلاب تاکنون جایگاه آموزش و پرورش همواره حفظ شده است و فرهنگیان جایگاه خود را در صدر حفظ کرده‌اند و همین یک سرمایه‌ بزرگ اجتماعی است که در مجموعه آموزش و پرورش حاکم است.

وی با اشاره به محورهای درسی که قرار است در آموزش و پرورش اتفاق بیفتد، افزود: محور اول جایگاه دین محوری است که در سند تحول نیز به آن اشاره شده است.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان یادآور شد: محور دوم هویت ملی است که ‌جایگاه زبان فارسی، هنر و معماری ایرانی  و هرآنچه زیر مجموعه آن است را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه محور سوم داشتن محیط فعال است که نشان می‌دهد تعامل در چه سطحی و با چه معیاری اتفاق بیفتد، ابراز داشت: البته منزلت مدیران و معلمان ما نیز در این محیط فعال مدنظر است.

برخورداری عنوان کرد: محور بعدی بحث اصلاح مداوم است و این زمانی اتفاق می‌افتد که ارزیابی‌های ما برنامه محور باشد.

وی گفت: همانگونه که از سنوات قبل سراغ داریم همواره فرهنگیان نهاوند زبان نقد عالمانه‌ای داشته‌اند که امید است در آینده نیز با همین رویه ما را در پیشبرد اهداف سازمان همراهی و همکاری کنند.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: امروزه رسیدگی به فضای مجازی ایجاد شده برای دانش‌آموزان، فضای بسیار حساس و خطرناکی است که در مقابل دانش‌آموزان قرار دارد؛ در این فضا فرصت‌ها و تهدیدهایی نهفته است؛ البته به دلیل اینکه برنامه منسجمی در پشت آن است، بنابراین آسیب‌های آن به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های مناسب برای ما خیلی بیشتر است و این را باید به عنوان یک واقعیت پذیرفت.

وی با بیان اینکه راه‌حل آن این است که عالمانه ورود کنیم و مدبرانه تصمیم‌گیری کنیم، یادآور شد: نیاز داریم فضای بسیجی و انقلابی که در قبل داشتیم در سنگر خانواده و سنگر مدرسه مجدداً شکل بگیرد تا بتوانیم گام‌های موثرتری برداریم و به طور قطع مؤثرترین راه‌حل‌ها به دست آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات