عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ادعای اخیر دانمارک توطئه‌ای برای تاثیرگذاری در روابط مالی بین ایران و اتحادیه اروپاست.
کد خبر: ۹۰۷۳۲۹۶
|
۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، سید حسین نقوی حسینی، نماینده مردم ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به ادعای دانمارک علیه ایران،گفت: ادعای دانمارک مبنی بر تلاش ایران برای اقدام خرابکارانه علیه برخی افراد در این کشور، توطئه‌ای برای تاثیرگذاری در روابط مالی ایران و اتحادیه اروپاست.

وی گفت: به نظر می‌رسد یک هماهنگی بین دانمارک و برخی کشورهای اروپایی با همکاری آمریکا صورت گرفته تا با طرح اتهامات واهی علیه ایران، زمینه همکاری‌های مالی و پولی بین ایران و اروپا را از بین ببرند اما باید گفت که جمهوری اسلامی راه‌های متفاوتی را برای مقابله با تحریم‌های آمریکا در نظر گرفته و اینطور نیست که رابطه مالی و بانکی با اروپا آخرین راه پیش روی ملت ایران باشد.

نقوی همچنین گفت: دولت دانمارک اتهاماتی علیه ایران مطرح کرده که برای دفاع از آن هیچ سند و استدلالی ندارد. روشن است که این اتهام ساختگی و با چه هدفی در این شرایط مطرح می‌شود؛ احضار سفیر دانمارک به وزارت خارجه اقدام شایسته‌ای بود اما دستگاه دیپلماسی باید با اتهام افکنی‌های دانمارک مقابله جدی کند.
ارسال نظرات