عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با انتقاد از ورود فاضلاب و پساب‌های نیشکر به تالاب‌های خوزستان، گفت: با توجه به معضلات متعدد زیست محیطی مشخص نیست خوزستان تا ده سال آینده جای زندگی باشد.
کد خبر: ۹۰۷۳۳۰۳
|
۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، هدایت الله خادمی با انتقاد از اینکه حفاری و فعالیت‌های نفتی موجب تشدید خشکی تالاب هورالعظیم شده است، گفت: اقدامات وزارت نفت موجب خشکی تالاب ها، زمین‌های کشاورزی و نخیلات خوزستان شده متاسفانه وضعیت تالاب هورالعظیم بحرانی و بسیار نگران کننده است.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه مردم خوزستان سال‌ها است با ریزگرد‌های ناشی از خشکی تالاب‌ها و سدسازی‌های غیرکارشناسانه دست و پنجه نرم می‌کنند، افزود: متاسفانه حیات بخشی از تالاب‌های خوزستان به دلیل خشکسالی، تاسیسات نفتی و ورود فاضلاب و پساب‌های نیشکر در معرض تهدید قرار گرفته است و این موضوع شیوع ریزگرد‌ها را به دنبال داشته است.

تالاب‌های خوزستان از مخاطرات زیست محیطی سدسازی کشور ترکیه در امان نمانده است

وی با یادآوری اینکه تالاب‌های خوزستان از مخاطرات زیست محیطی سدسازی کشور ترکیه نیز در امان نمانده است، ادامه داد: ترکیه بدون توجه به ملاحظات زیست محیطی سد‌های بسیاری را بر روی دجله و فرات احداث کرده که این اقدام تاثیر بسیار منفی بر روی تالاب‌های ایران به ویژه هورالعظیم و هورالهویزه داشته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه برای احیای تالاب هورالعظیم باید اقدامات گسترده و وسیعی انجام شود، تصریح کرد: متاسفانه شاهد اقدام موثری از سوی دولت برای احیای تالاب نیستیم.

سد گتوند محیط زیست خوزستان را نابود کرده/ زمین‌های خوزستان تا هزار سال قابل کشت نخواهند بود

سد گتوند به عنوان بزرگترین اشتباه مهندسی دنیا محیط زیست خوزستان را نابود کرده به گونه‌ای که حتی تا هزار سال دیگر زمین‌های خوزستان قابل کشت نخواهند بود
خادمی تامین حقابه را مهمترین راهکار احیای تالاب هورالعظیم دانست و گفت: سد گتوند به عنوان بزرگترین اشتباه مهندسی دنیا محیط زیست خوزستان را نابود کرده به گونه‌ای که حتی تا هزار سال دیگر نیز زمین‌های خوزستان قابل کشت نخواهند بود.

خوزستان تا ده سال آینده جای زندگی نیست

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان افزود: بی شک با اقدامات اشتباهی و غیرکارشناسی که در خوزستان انجام شده مشخص نیست که ظرف ده سال آینده خوزستان جای زندگی باشد البته در حال حاضر نیز مهاجرت‌ها از خوزستان افزایش یافته در گذشته تنها جنوب غرب خوزستان درگیر معضل ریزگرد‌ها بود، اما در حال حاضر به مرکز و شمال شرق خوزستان رسیده است که بی شک چند سال آینده نیز تبعات آن دامنگیر اصفهان و تهران خواهد شد.

ارسال نظرات