"طرح هجرت سازندگی" با مشارکت دانش‌آموزان بسیجی در گیلان ‌اجرا شد

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی گیلان‌ گفت‌: طرح هجرت سازندگی با مشارکت فعال دانش‌آموزان بسیجی و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش گیلان در مدارس استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۷۳۵۳۳
|
۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، علی رفاهتی  مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی گیلان‌ اظهار داشت:‌ بسیج دانش‌آموزی سپاه قدس گیلان با هدف تقویت روحیه جهادی و افزایش مشارکت‌های اجتماعی امسال طرح هجرت سازندگی را با مشارکت فعال دانش‌آموزان بسیجی در سطح مدارس استان به اجرا درآورد.  

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی گیلان ابراز داشت: این مجموعه انقلابی در کنار برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی جهت استفاده بهینه از اوقات فراغت و ایجاد روحیه جهادی طرح‌هایی نظیر طرح هجرت سازندگی را در طلیعه سال تحصیلی و با مشارکت خود دانش‌آموزان به اجرا درآورد. ‌ 

رفاهتی از استقبال خانواده‌ها از طرح‌های این‌چنینی را متذکر شد و تصریح کرد: مشغول شدن دانش‌آموزان در زیباسازی و مرمت مدارس نه‌تنها به تقویت روحیه جهادی در آنان کمک شایانی می‌کند بلکه برای کاهش گرایش آنان به سمت انواع آسیب‌های اجتماعی نیز مؤثر واقع می‌شود.

وی غنی‌سازی اوقات فراغت را یکی از برنامه‌های موفق سازمان بسیج دانش‌آموزی گیلان اعلام کرد و بیان داشت: امسال و با برنامه‌ریزی‌هاس سازمان بسیج دانش‌آموزی گیلان دانش‌آموزان در طرح زیباسازی،‌ رنگ‌آمیزی و مرمت مدارس استان حضور بسیار فعالی داشتند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی گیلان به استقبال والدین دانش‌آموزان از طرح هجرت سازنده خبر داد و افزود: علاوه بر این‌ها خانواده‌ها نیز دانش‌آموزان خود را برای شرکت در طرح‌هایی نظیر طرح ولایت و یا اعزام آنان به اردوگاه‌های تفریحی فرهنگی ترغیب می‌کنند.

رفاهتی ارتقاء سطح بینش دانش‌آموزان نسبت به انواع آسیب‌های اجتماعی مورد اشاره قرار داد و بیان داشت:‌ در کارگاه‌های آموزشی بسیچ دانش‌آموزی شناخت انواع آسیب‌های اجتماعی،‌ خطرات و راه‌های مقابله با آن‌ها به دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان آموزش داده می‌شود. 

وی از مخاطراتی که در فضای مجازی یا برخی بازی‌های آن‌لاین نهفته است خبر داد و تصریح کرد:‌ دانش‌آموزان دختر و پسر گیلان پس از شرکت در کلاس‌های تبیینی و آموزشی سازمان بسیج دانش‌آموزی استان به خوبی در جریان خطرات و آسیب‌های نهفته در چنین فضاهایی قرار می‌گیرند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی گیلان هویت‌سازی در بین نوجوانان و استفاده از ظرفیت‌های آنان را مورد تأکید قرار داد و گفت:‌ آماده‌سازی دانش‌آموزان برای نقش‌آفرینی مؤثر در جامعه و شرکت در تصمیم‌گیری‌ها و فرآیند تصمیم‌سازی از اهداف مهم این سازمان محسوب می‌شوند.

وی نحوه تعامل سازمان بسیج دانش‌آموزی گیلان با سایر دستگاه‌ها و نهادها را برشمرد و اظهار داشت:‌ بیشترین تعامل سازمان بسیج دانش‌آموزی گیلان همانطور که از اسمش پیدا است با اداره کل آموزش و پرورش استان و سایر ادارات زیرمجموعه آن در شهرستان‌ها است.

 مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی گیلان با تأکید بر اینکه شهرداری‌ها و حوزه‌های تابعه آن نیز با این سازمان همکاری سازنده‌ای دارند بیان داشت:‌ بسیج دانش‌آموزی گیلان چه در اوقات فراغت تابستان و چه در ایام بازگشایی مدارس برای دانش‌آموزان برنامه‌های ویژه‌ای دارد.

رفاهتی اعزام کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت:‌ بسیج دانش‌آموزی سپاه قدس گیلان ثبت‌نام دانش‌آموزان برای شرکت در اردوهای راهیان نور را از اردیبشت شروع می‌کند و پس از تکمیل ظرفیت نسبت به اعزام کاروان‌ها از اوایل تابستان اقدام می‌کند.

وی استقبال دانش‌آموزان گیلانی برای شرکت در اردوهای راهیان نور امسال را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و ابراز داشت:‌ با اعزام دانش‌آموزان به چنین مکان‌های مقدسی علاوه بر غنی‌سازی اوقات فراغت زمینه لازم برای آشنایی بیشتر آنان با فرهنگ ایثار و شهادت فراهم می‌شود. 

انتهای پیام/‌ح

ارسال نظرات