امام جمعه اشکذر به راهپیمایی 13آبان امسال اشاره کرد و افزود: در ۱۳ آبان دوباره دانش آموزان نشان خواهند داد که هنوز با استکبار سر سازش ندارند و اکنون نیز خون جوانان و دانش آموزان سال ۵۷ در رگ آنها می جوشد.
کد خبر: ۹۰۷۳۶۸۱
|
۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر ، خطیب نماز جمعه اشکذر در خطبه های این هفته ی نماز عبادی سیاسی جمعه، به ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) بعد از خود دو ارث گرانقدر را در میان امت جای گذاشت، یکی قرآن و دیگری عطرت، هرکه به آن دو چنگ بزند یقینا رستگار است.
“حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا طالبیان” در ادامه با اشاره به ۲۷صفر سالروز وقف، گفت: وقف یک سنت حسنه است و همه مردم باید به ادای حق وقف همت داشته باشندند و اگر کسی وقفی را انجام داد در پیشبرد هدف خیر آن واقف کوشا باشند.
امام جمعه اشکذر در ادامه با تاکید بر نزدیک شدن روز ۱۳ آبان، به حوادث تاریخ انقلاب اسلامی ایران که در این روز رخ داده است اشاره کرد و اظهار داشت: روز ۱۳ آبان سه رخداد مهم را در خود دیده است، اولین واقعه در سال ۱۳۴۳بود که امام راحل(ره) به ترکیه تبعید کردند.
وی افزود: دومین رخداد بزرگ در ۱۳آبان سال ۱۳۵۷ اتفاق افتاد، آن زمانی که جمعی دانش‌آموزان تهرانی به نشانه اعتراض به حکومت پهلوی در محوطه دانشگاه تهران جمع شده بودند ولی توسط حکومت پهلوی به شهادت رسیدند.
طالبیان به سومین واقعه ۱۳آبان اشاره کرد و افزود: در ابتدای انقلاب و زمان حکومت دولت موقت با هدف وادار کردن آمریکا به استرداد شاه و اموال ملت ایران، دانشجویان تصمیم به اشغال سفارت آمریکا گرفتند که در سال ۱۳۵۸ دانشجویان از دانشگاه‌های تهران، پلی‌تکنیک، صنعتی شریف، شهید بهشتی و … گرد هم آمدند و طی یک راهپیمایی تا سفارت آمریکا از دیوارهای سفارت بالا رفته و علیرغم مقاومت محافظین و آمریکایی‌ها، سفارت را به تصرف کامل درآوردند.
وی ادامه داد:  این سه رخداد مهم در انقلاب اسلامی ایران دارای یک وجه مشترک استکبار ستیزی است.
طالبیان تصریح کرد: اگر امام را تبعید کردند یا دانش آموزان را به شهادت رساندند و همچنین دانشجویان سفارت آمریکا را تسخیر کردند همه به استکبار ستیزی ختم می شود که این هدف انقلاب اسلامی ایران از همان ابتدا بود.
وی استکبرار ستیزی را یک دستور دینی دانست و خاطر نشان کرد: افرادی که با سیاست های استکبار ستیزی جمهوری اسلامی مخالفت می کنند و خواستار رابطه با دشمن قطعی ایران آمریکا هستند در حقیقت جز ستون پنجم دشمن هستند.
امام جمعه اشکذر ادامه داد: عده ای هم هستند که در انقلاب اسلامی دنبال عافیت طلبی هستند و نمی خواهند در مقابل استکبار بایستند و سختی بکشند.
وی گفت: عده ای نیز در جامعه اسلامی وجود دارند که در اوایل انقلاب جزء پیشتازان این جبهه بودند ولی متاسفانه اکنون از مبارزه خسته شدند و خواستار سازش با دشمن هستند که همگی هدف انقلاب اسلامی را گم کردند.
طالبیان به راهپیمایی ۱۳آبان اشاره کرد و افزود: در ۱۳ آبان دوباره دانش آموزان نشان خواهند داد که هنوز با استکبار سر سازش ندارند و اکنون نیز خون جوانان و دانش آموزان سال ۵۷ در رگ آنها می جوشد.
ارسال نظرات