معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت:ممانعت و جلوگیری از اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز امر مورد تاکیدی است که تمامی واحدهایی که اتباع غیر مجاز بکارگیری کرده اند و قانون بر آنها مترتب است، باید احصا شود و در اختیار نیروهای ایرانی و داخلی قرار گیرد.
کد خبر: ۹۰۷۳۶۸۴
|
۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان مرکزی؛ فتح اله حقیقی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته ساماندهی اتباع خارجی در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه گزارش آخرین وضعیت اتباع خارجی مورد بررسی قرار گرفت چراکه نهادینه کردن ارائه اطلاعات، آمار و تحرکات اتباع و مهاجران خارجی توسط مبادی ذی‌ربط و برخورد با اتباع متخلف از طریق مجاری قانونی از مواردی است که باید مورد اهتمام جدی مسئولان مربوطه باشد.

با برنامه ریزی های انجام شده و با همکاری نهادهای مربوطه با مدنظر قرار دادن ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ناشی از حضور اتباع غیرمجاز، و توجه به اقتصاد مقاومتی و ایجاد زمینه اشتغال برای هموطنان، اقدام های مناسبی در شهرستان های این استان صورت گرفته است.

ساماندهی اتباع خارجی به ویژه اتباع غیرمجاز از اولویت‌های کاری فرمانداران است که ایجاد اردوگاه موقت نگهداری و طرد اتباع غیرمجاز شهرستان اراک با پیگیری‌های انجام شده اقدام خوبی بوده است که در صدد برطرف کردن مشکلات موجود هستیم.

مبنا و هدفگذاری تعداد طرد اتباع غیرمجاز با بررسی عوامل متعدد باید صورت بگیرد و فرمانداران در این زمینه باید توجه جدی به این موضوع داشته باشند.

خوشبختانه هماهنگی و تعامل خوبی بین اعضای ستاد ساماندهی اتباع خارجی این استان وجود دارد و این مهم باید روز به روز افزایش یابد.

با توجه به حسن ستاد ساماندهی اتباع استان که همدلی و هماهنگی بین همه اعضا و بین دستگاه های امنیتی و اجرایی است در موضوع آمایش 13 و کارت هویتی نسبت به سال گذشته اقدامات و توفیقات خوبی را شاهد بودیم.

به گزارش خبرگزاری بسیج ؛ در این نشست گزارشی از وضعیت اتباع خارجی استان مرکزی ارائه شد و برخورد با اتباع غیرمجاز توسط مسئولان مربوطه تاکید شد.

ارسال نظرات