آئین عبادی سیاسی نمازجمعه در میعادگاه نمازجمعه صدرآباد رستاق برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۷۳۶۸۶
|
۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر ، امام جمعه رستاق در خطبه اول با بیان آیه ۱۰۲ سوره آل عمران و روایاتی از امام حسن مجتبی علیه السلام و امام رضا سلام الله علیه در رابطه با تقوا و گریز از دنیا طلبی خود و نمازگزاران را به تقوای الهی توصیه و سفارش کرد.
حجت الاسلام دلاوری در خطبه دوم ضمن گرامیداشت یاد امام راحل ره و شهداء بویژه اولین شهید محراب آیت الله قاضی طباطبایی ره به همایش بزرگ اربعین امسال اشاره کرد و گفت: از دستاوردهای مهم اربعین اتحاد امت اسلامی و قدرت سازی کربلا برای آزاد سازی قدس و نیز تبلور تفکر عاشورایی بود.
وی افزود: در حالیکه استکبار جهانی و آل سعود مانع از انعکاس اخبار این همایش بزرگ بودند دولت نژاد پرست نیجریه هم پنجاه تن از عزادران اربعین را قتل عام کرد و این همه نشان دهنده هراس جبهه استکبار از امام حسین و اهل البیت علیهم السلام و نهضت آن بزرگوار است.
خطیب جمعه رستاق به اشاره به روز ۱۳ آبان روز استکبارستیزی ملت ایران، بیان کرد: امروز شعار مرگ بر آمریکا مردم تبدیل به شعور شده و آنچه آمریکا با خوی استکباری خود جهت تحریم ایران در روز ۱۳ ابان در نظر دارد چیزی جز جنگ روانی دشمن نیست و راه مبارزه با آن پرداختن به اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی در کشور است.
امام جمعه رستاق به روز وقف هم اشاره کرد و گفت: از آسیبهای وقف این است که ما افرادی را که به موقوفات دست درازی می کنند امر به معروف و نهی از منکر نمی کنیم و کسانی که از این مسائل مطلع هستند باید سازمان اوقاف را که متولی این امور است در جریان قرار دهند.
ارسال نظرات