سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:رونق تولید مسکن در صدر برنامه‌‌های وزیر جدید راه قرار گیرد.
کد خبر: ۹۰۷۳۷۰۵
|
۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱
 
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای مردم در جهت تأمین مسکن، گفت: یکی از راه‌‌هایی که تا حدودی می‌تواند مشکل تأمین مسکن در کشور را سهل کند، اجرای طرح مسکن شهری است.

وی با ابراز تأسف از اینکه دولت اعتقادی به عملیاتی شدن طرح مسکن شهری ندارد، اظهار داشت: اخیرا تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه برای نوسازب بافت‌های فرسوده منعقد شده، اما تا زمانی که عزمی برای عملیاتی شدن آن وجود نداشته باشد، به جایی نمی‌رسد و دردی از مردم دوا نمی‌شود.

**دولت معتقد است که بخش مسکن اشتغالزایی پایدار ایجاد نمی‌کند

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر، سرعین در مجلس تصریح کرد: دولت معتقد است که بخش مسکن اشتغالزایی پایدار ایجاد نمی‌کند، بنابراین تا زمانی که چنین تفکری وجود داشته باشد، نمی‌توان امیدی به خانه‌دار شدن خانه‌اولی‌‌ها داشت؛ البته از وزیر راه و شهرسازی که به تازگی ار مجلس رأی اعتماد گرفته انتظار داریم که برای حل مشکل مسکن اقشار کم‌درآمد چاره‌ای بیاندیشد و برنامه جامعی ارائه دهد.

بدری اضافه کرد: حدود هفت ماه است که طرح بازآفرینی شهری تصویب شده، اما کاری انجام نشده است، اکنون که به فصل سرما رسیده‌ایم، فرصت از دست رفته و  به تفاهم‌نامه میان وزارت راه و سازمان برنامه و بودجه منجر شده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در پایان خاطرنشان کرد:  باید تولید مسکن را رونق دهیم، زیرا اگر تولید مسکن کم شود، سوداگری و احتکار در این بخش اتفاق می‌افتد.

ارسال نظرات