جانشین فرمانده سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج :

آموزش پدافند غیر عامل را همگانی کنیم

جانشین فرمانده سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج اظهارداشت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در بخش پدافند غیر عامل، باید آموزش های مربوط به آن همگانی شود تا میزان خسارات در جامعه کاهش یابد.
کد خبر: ۹۰۷۳۷۳۱
|
۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، پاسدار علی شعبانی در رزمایش پدافند غیر عامل آموزش و پرورش ناحیه یک کرج که در دبیرستان شاهد شهید نعمتی ها برگزار شد، اظهارداشت: پدافند غیرعامل نقش مهمی در کاهش خسارات و بلایای طبیعی دارد که ارایه آموزش های لازم در این بخش به همه افراد جامعه ضروری است.

 آموزش پدافند غیر عامل را همگانی کنیم

وی بیان داشت: پدافند غیرعامل به مجموعه اقدام های غیر مسلحانه ای گفته می شود که بدون استفاده از تجهیزات نظامی برای کاهش آسیب یا خسارت ها در زمان بروز حادثه یا بحران های مختلف مورد توجه قرار می گیرد.

پاسدار شعبانی تصریح کرد: ارتقای میزان هوشیاری مدیریت دفاعی برای به کار گیری پدافند عامل از اهمیت و جایگاه مهمی برخوردار است و از آسیب رساندن به نقاط حساس و حیاتی کشور جلوگیری می کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به روحیه استکبار ستیزی ملت ایران اشاره کرد و یادآور شد: اگر ملت ایران همانند مردم کشورهای همسایه بود، آمریکا با آن مشکلی نداشت.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج دشمنی آمریکا با ایران را ناشی از زیر بار ظلم نرفتن مردم دانست و افزود: آمریکا با مردم هر کشوری که بله قربان گوی آن باشد کاری ندارد.

در تمرین پدافند غیرعامل کرج ، دانش آموزان روش های مختلف حمل مجروحان، اطفای حریق و همچنین نحوه صحیح مقابله با آتش، انتقال افراد به پناهگاه و جان پناه را آموزش دیدند.

این رزمایش با هدف افزایش سطح دانش و آگاهی در زمان وقوع حوادث طبیعی غیرمترقبه و مقابله با آسیب ها و ارتقای آمادگی دانش آموزان در شناخت آسیب ها و تهدیدهای دشمن برگزارشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها