خبرهای داغ:
حجت الاسلام مومنی در اجتماع عزاداران اربعین:
استاد حوزه علمیه قم گفت: اجتماعات عظیم در مسیر نجف اشرف به کربلا، شهر ری، مشهد الرضا و قم خار چشم وهابی‌ها شده است و لرزه بر بدن آن‌ها انداخته که نشان می‌دهد باید در این مسیر با قدرت قدم برداریم.
کد خبر: ۹۰۷۳۷۷۲
|
۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۴
اجتماعات اربعین حسینی خار چشم وهابیون شده است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی عصر امروز در مراسم اجتماع عزاداران حسینی در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه به پیامبر اکرم (ص) فرمودند: مثال اهل‌بیت من مانند کشتی نوح است که هر کس سوار این کشتی شود نجات پیدا می‌کند، اظهار کرد: در حدیث ثقلین نیز خاتم‌الانبیا (ص) ما را به دو ثقل دعوت کردند؛ قرآن و عترت و در خطبه غدیر نیز فرمودند: صراط مستقیم من هستم و بعد از من علی بن ابیطالب (ع) و اولاد ایشان.

وی با بیان اینکه در تمسک به عترت چند مرحله را بیان کرده‌اند، ابراز کرد: مرحله اول معرفت نسبت به این حضرات است، مرحله دوم محبت و مرحله سوم ولایت اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) است و ما باید برای نجات پیدا کردن، خودمان را به کشتی اهل‌بیت (ع) به‌ویژه امام حسین (ع) برسانیم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: روایت است که داخل بهشت نمی‌شود مگر کسی که اهل‌بیت و عترت (ع) را بشناسد و ائمه (ع) نیز وی را بشناسند و یکی از راه‌هایی که افراد می‌توانند خودشان را به اهل‌بیت (ع) بشناسانند پیاده‌روی اربعین از نجف به کربلای معلی و برای ما جاماندگان، مسیر نورانی حرم تا حرم است.

مؤمنی با تأکید بر اینکه تمام بیچارگی که در طول تاریخ سر جامعه آمده به‌واسطه ضعف معرفت نسبت به امام است، ابراز کرد: امام رضا (ع) فرمودند: امام برای شما دوستی همراه و پدری دلسوز است که در تمام گرفتاری‌ها پناه شماست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه از نشانه‌های مؤمن زیارت اربعین است، اظهار کرد: زیباترین زیبایی‌ها را می‌توان در این پیاده‌روی دید و خدا ذلیل می‌کند کسانی را که بخواهند در این مسیر خدشه وارد کنند. کسانی که نمی‌توانند برای این مسیر کاری کنند کار را به مردم واگذار کنند و ببینند کار به بهترین شکل انجام می‌شود.

استاد حوزه علمیه افزود: کربلا سر و فرهنگ است، حسین (ع) باعث پاک شدن تاریخ و جامعه است. جامعه فقط و فقط با÷اتصال به نور سیدالشهدا (ع) پاک می‌شود و دشمن از این اجتماعات می‌ترسد. اجتماعات عظیم در مسیر نجف اشرف به کربلا، شهر ری، مشهد الرضا و قم خار چشم وهابی‌ها شده است و لرزه بر بدن آن‌ها انداخته که نشان می‌دهد باید در این مسیر با قدرت قدم برداریم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها