خبرهای داغ:
نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری گفت: روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که روز بسیار مهمی در تاریخ مبارزات ملت ایران است به همه ملت ها ایستادگی و مقاومت را می آموزد که تنها نظریه جواب داده و راه عقب نشاندن دشمن است.
کد خبر: ۹۰۷۳۹۲۷
|
۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سید ابراهیم رئیسی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در جمع مردم بیرجند در مراسم 13آبان اظهار داشت:

روز سیزدهم آبان یادآور رشادت ها، ایثار، مقاومت و ایستادگی جوانان ، مردان و زنان این سرزمین است که با نثار خون خود به ما درس های زیادی آموختند.

وی با بیان اینکه روحیه استکباری در فرهنگ دینی ما  بسیار ناپسند و مورد مذمت قرآن است که همانا صف باطل گرایان را مشخص می کند افزود: همواره باید انسان راه حق را بشناسد و بر حق پافشاری کند به جای خود محوری، خدا خواهی، خدا بینی و خود را همواره در محضر خداوند دیدن راهکار مبارزه با استکبار و تکبر است.

رئیسی خاطرنشان کرد: روحیه خودخواهی و استکباری ممکن است هر انسان را گرفتار کند و تمام انبیاء و کتب الهی برای این آمده است که انسان را از خود خواهی به خدا خواهی دعوت کنند.

اساس انقلاب بر اساس بندگی خداوند و نفی استکبار است

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی پرچم توحیدی را برافراشت و مردم را دعوت به خدا کرد یادآور شد: اساس این نهضت بر اساس بندگی خداوند و قانون خدا را بر خود حاکم کردن و سیره علوی و فاطمی بوده است.

نماینده ولی فقیه در مجلس خبرگان رهبری گفت: مستکبرین برنمی تابند رهبران و مردمی را که دم از خدا بزنند و نفی هرگونه استکبار و استعمار کنند به همین علت از روز اول در مقابل انقلاب ایستادند و در سال 43 امام را به ترکیه تبعید کردند. در 13 آبان سال 57 دانش آموزان و دانشجویان بر اساس خداخواهی و نفی استکبار به میدان آمدند مرگ به مستکبران گفتند و به گلوله بسته شدند.

انقلاب دوم نفی استکبار و قدرت خارجی بود

وی یادآور شد: در 22بهمن 57انقلاب به پیروزی رسید اما همچنان مستکبرین به توطئه مشغول بودند و سفارت آمریکا به عنوان لانه جاسوسی علیه ملت ما توطئه می کرد که در 13 آبان 58 توسط دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسی آمریکا در تهران تسخیر شد و امام این حرکت را انقلاب دوم نامیدند چون انقلاب اول نفی سلطه داخلی و انقلاب دوم نفی استکبار و قدرت خارجی بود.

رئیسی ادامه داد: لانه جاسوسی آمریکا تسخیر اما استکبار و خود بزرگ بینی دشمنان پایان نیافت بلکه قریب 40سال است علیه ملت ایران توطئه می کنند.

وی بیان داشت: مستکبران زمان هشت سال جنگ تحمیلی بر علیه ملت ایران به راه انداختند سرانجام جنگ سخت را ارزیابی کردند دیدند پر هزینه است و ثمره ای برای آنان نداشت سراغ جنگ نرم، امپراتوری رسانه ای و خبری رفتند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: دشمنان  حرکت های بسیار در حوزه نرم افزاری شروع کردند که باورها و اعتقادات ملت ما را مورد هدف قرار دهند اما دیدند جنگی پر هزینه و دیر بازده است و وقتی دیدند جنگ سخت و جنگ نرم ملت را از پای در نیاورد حرکت سوم تلفیقی از جنگ سخت و نرم را شروع کردند.

مستکبران جنگ اقتصادی، روانی و رسانه ای بر علیه ملت ایران به راه انداختند

 وی خاطرنشان کرد: امروز چیزی که آمریکایی دنبال می کنند و اروپایی ها نیز همراهشان هستند جنگ اقتصادی، روانی و رسانه ای بر علیه ملت ایران است و می خواهند ملت ایران را در اهداف بزرگش دچار یأس کنند و به ملت بفهمانند ما همچنان برای ملت ها تصمیم می گیریم.

ملت حق خواه ایران در همه صحنه ها حرفی برتر دارد

رئیسی بیان داشت: تجربه این 40ساله برای ما و ملت های منطقه ثابت کرد ملت حق خواه ایران در همه صحنه ها حرفی برتر دارد زیرا آمریکا در منطقه خاورمیانه بسیار توطئه کرد و خواست اما نتوانست و ما خواستیم و توانستیم.

وی تصریح کرد: این اعتراف رسمی دولتمردان آمریکایی است که می گویند ما 7هزار میلیارد دلار در منطقه هزینه کردیم ودر قبال آن هیچ به دست نیاوردیم.

ملت ما به برکت خون امام حسین(ع) هوشیار شده است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ملت های منطقه به برکت انقلاب و خون شهدا بیدار شدند و جامعه ما نیز به برکت خون امام حسین علیه السلام هوشیار شد و این انقلاب به ثمر رسید. نماد حضور مردم در راهپیمایی اربعین حسینی به این معنا است که این بیداری به برکت خون شهدا و امام حسین ایجاد شده و از نشانه های سحر است.

 وی با تأکید بر اینکه ما هیچ گاه در مقابل استکبار جهانی کوتاه نخواهیم آمد یادآور شد: رهبر انقلاب بارها فرمودند که آمریکاییان عهدشکن هستند سرانجام روشن شد و کسانی که در دل فکر می کردند شاید آنها کاری برای ما انجام دهند به کلی ناامید شدند و دانستند که به هیچ عنوان به عهد و امضای مستکبران نمی توان اعتماد کرد.

رئیسی اولین مؤلفه اقتدار ایران را اتکاء به خداوند و اعتقادات و باورهای اسلامی دانست و افزود: مولفه بعدی اقتدار ایران اسلامی مردم هستند.

تمام ضرباتی که  خوردیم از چشم دوختن به دست بیگانگان بوده است

تولیت آستان قدس رضوی  نیروهای فرهیخته را به کار و تلاش در عرصه های مختلف از جمله اقتصاد، فضای مجازی، دریا، سنگ، فرهنگ دعوت و خاطرنشان کرد: با اتکای به خدا، اعتماد به نفس و ذخائر ایران و نیروهای جواد کارآمد باید چشم را از بیگانه برید و چشم به توانایی ملت ایران دوخت.

وی متذکر شد: تمام ضرباتی که تا حالا خوردیم از چشم دوختن به دست بیگانگان بوده است آنها برای کسی کاری نکرده انند و نخواهند کرد.

رئیسی بیان داشت: روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که روز بسیار مهمی در تاریخ مبارزات ملت ایران است به همه ملت ها ایستادگی و مقاومت را می آموزد که تنها نظریه جواب داده و راه عقب نشاندن دشمن است.

وی یادآور شد: تجربه نشان داده که هر جا ایستادیم و مقاومت کردیم زمان موفقیت برای ما و شکست دشمنان است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: امروز لبنان را با روزی که حزب الله نبود مقایسه کنید چون آنها امروز از موضع اقتدار و عزت ایستادگی می کنند اسرائیل را عقب رانده اند و مردم فلسطین نیز در انتفاضه ها فهمیدند که راه پیروزی تنها مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن است.

سران آمریکا در راس ناقضان حقوق بشر باید محاکمه شوند

وی تأکید کرد: جنایت های آمریکایی ها علیه حقوق انسانها فوق العاده است و اگر دادگاه منصف در دنیا تشکیل شود سران آمریکا در راس ناقضان حقوق بشر در دنیا قرار دارند و باید محاکمه شوند.

رئیسی جوانان و فرهیختگان را سرمایه های کشور دانست و افزود: توان نظامی و امنیتی کشور ما در مقابل دشمنان باعث شده که آنها با وجود اینکه می خواهند اما نمی توانند بر علیه ما اقدام نظامی انجام دهند.

 وی یادآور شد:  راه پیروزی در مقابل دشمن فقط مقاومت و ایستادگی است و ما در روز 13 آبان با امام حسین علیه السلام و شهدا پیمان می بندیم در ایستادگی در مقابل استکبار جهانی لحظه ای تردید نکنیم.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه استکبار ستیز بزرگ عالم امام حسین هستند عنوان داشت: کسانی که اربعین زائر امام حسین (ع) بودند و در راهپیمایی حضور داشتند که در دنیا بی سابقه است میلیون ها نفر یک جا جمع شوند و همه شعار "لبیک یاحسین" سر دهند.

 وی ادامه داد: مردمی که امروز زائر امام رضا(ع) هستند و همه خراسانی ها دل به امام رئوف بسته اند زیرا  ائمه اطهار بودند که راه مبارزه با طاغوت را به ما آموختند و تنها از آنها می خواهیم که در این راه دست ما را بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها