دانش‌آموز بسیجی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:
دانش‌‌آموز بسیجی گفت: چرا بعضی از مسؤولین خرد و کلان وزارت آموزش و پرورش چه سهوا و چه عمدا سعی در دامن زدن به خواسته دشمنان این مرز و بوم را دارند و در تلاشند که سند ۲۰۳۰ را تحت پوشش‌های مختلف و یا لوایح دیگر به اجرا در آورند؟
کد خبر: ۹۰۷۴۱۳۰
|
۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸

به گزارش سرویس دانش آموزی خبرگزاری بسیج،  علیرضا زارعی دانش‌ آموز سال دوازدهم رشته تجربی دبیرستان نمونه دولتی علامه امینی مرودشت استان فارس در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار کرد: اینجانب به نمایندگی از 5 میلیون دانش‌آموز بسیجی  و ۱۸ هزار  فرمانده واحد بسیج دانش‌آموزی که همسنگران من در مدارس هستند، توفیق حضور در محضر شما نمازگزاران را دارم.

وی ادامه داد: 8 آبان ماه سالروز حماسه‌ای عظیم است که آفریننده آن شهید گرانقدر دانش‌آموز حسین فهمیده بود که امام در وصفش فرمود «رهبر ما آن طفل سیزده ساله ای است که با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید»؛ حماسه‌ای که زیبایی پیروزی ایمان را به تصویر می‌کشید. حماسه‌ای که در تاریخ ماندگار شد و سبب شد که همگان این روز را به نام روز بسیج دانش‌آموزی بشناسند و آن را گرامی بدارند.

وی ادامه ادامه: دانش‌آموز بسیجی یعنی مجاهد در تمامی جبهه‌ها، جبهه ایمان و معنویت و جبهه علم و دانش و در این مورد رهبر معظم انقلاب چه زیبا فرمودند «بسیج یعنی حضور بهترین و با ایمان‌ترین نیرو‌های عظیم ملت در میدان‌هایی که برای منافع ملی و اهداف والا کشورشان به آنها نیاز دارند» و امروز نیاز کشور ما بیش از پیش به علم، دانش، تقوا و بصیرت توأمان است. همان آرمانی که دانش‌آموز بسیجی بر مبنای آن تعریف می‌شود و دانش‌آموز بسیجی در یک کلام یعنی افسر جوان جنگ نرمی که پای کار انقلاب است.

زارعی افزود: نهاد بسیج دانش‌آموزی جلودار و یکه تاز میادین جنگ نرم و لبیک گوی به ندای «این عمار» ولی امر خود است؛ نهادی که دشمنان با مقابله خود و از طرق مختلف سعی در دست‌اندازی در آن را دارند؛ در روزهای اخیر وزارت خزانه داری آمریکا با یک بهانه کودکانه برای تحریم بسیج ایران اذعان داشته که «نیروهای بسیج، کودکان را آموزش می‌دهند تا سرباز شوند و به منطقه اعزام شوند و در درگیری‌ها بجنگند»

وی اضافه کرد: نیکی هیلی نماینده مستعفی آمریکا در سازمان ملل در توجیه این اظهارات کودکانه می‌گوید که «ایران روز بسیج دانش‌آموزی را جشن می‌گیرد» فارغ از آنکه ما روز 8 آبان را جشن نمی‌گیریم بلکه آن را گرامی می‌داریم و در جواب گزافه گویی‌های این بدخواهان می‌گوییم هیهات که ما دانش‌آموزان یک قدم‌ از آرمان‌های خودمان کوتاه بیاییم و ما دانش‌آموزان همچون گذشته انقلابی و عاشورایی هستیم و خواهیم ماند. 

این دانش‌آموز بسیجی گفت: آنها نمی‌گویند امثال حسین فهمیده‌ها برای چه به جنگ رفتند و هدفشان چه بود؛ حال آمریکایی‌ها می‌خواهند این روحیه بسیجی را نادیده بگیرند و بگویند نیرو‌های بسیج ایران قصد دارند که از کودکان در جنگ استفاده کنند آن هم در حالی که اعتراف کردند باعث و بانی جنگی بودند که فهمیده‌ها را مجبور به دفاع کرد. آمریکا در حالی شعار حمایت از کودکان می‌دهد که حال و روز کودکان یمنی به راحتی می‌تواند دروغین بودن ادعای آنان را ثابت کرد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه امروز دانش‌آموزان بسیجی خودشان به عنوان یک افسر جوان جنگ نرم، آتش به اختیار در عرصه فرهنگی و علمی در سنگر مدارس مشغول خدمت هستند، گفت: در این میان باید ذکر کرد که امروز دانش‌آموزان توقع ندارند برایشان فرش قرمز پهن شود ولی بهتر است بازنشستگان به جای فکر به مسؤولیت بهتر و بیشتر، به جوانان مشورت بدهند و به‌جای کار برای جوانان، کار را به دست جوانان بسپارند. زیرا جوانان چشم انتظار آینده‌اند و هرگاه توجه و فرصت دادن به جوانان جدی گرفته شده است، آثار و برکاتی فراوان داشته است.

زارعی اظهار کرد: ما دانش‌آموزان بسیجی از مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم می‌خواهیم که در رابطه با لوایح مطرح شده دقت لازم را به کار بسته و منافع ملت را در نظر بگیرند و در زمینه لایحه اف ای تی اف نیز خواستار موضع جدی و قاطعانه شورای نگهبان هستیم.

وی اضافه کرد: اکنون از برملا شدن نقشه شوم دشمن در تحمیل سند مفتضح 2030  که این هم مدیون روشنگری مسؤولین و دانش‌آموزان بسیجی بصیر و موضع قاطعانه و مستحکم رهبر معظم انقلاب است، مدتی می‌گذرد و این سؤال مطرح می‌شود که چرا بعضی از مسؤولین خرد و کلان وزارت آموزش و پرورش چه سهوا و چه عمدا سعی در دامن زدن به خواسته دشمنان این مرز و بوم را دارند و در تلاشند که این سند را تحت پوشش‌های مختلف و یا لوایح دیگر به اجرا در آورند؟ چرا با وجود سند بالا دستی همچون سند تحول بنیادین که مورد قبول مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران است مجددا به طرحی رجوع می‌شود که غرض دشمن در آن روشن و مبرهن است؟ ان‌شاءالله که با اجرای سند تحول بنیادین، شاهد رسیدن نظام آموزشی به نقطه اوج خود خواهیم بود.

این دانش‌آموز بسیجی گفت: خطاب به رهبر عزیز‌تر از جانمان می‌گوییم، آقا و رهبر ما، دغدغه شما را فهمیدیم و برای رسیدن به الگوی پیشرفت ایرانی – اسلامی مشغول جهاد فرهنگی در سنگر‌های مدارس هستیم؛ اقا جان ندای «العلم وسلطان» را شنیدیم و لبیک گویتان هستیم  و در خواندن درس کوشاییم تا در آینده شاهد فتح قله‌های علم و دانش توسط بسیجیان‌تان باشید.  

وی ادامه داد: به یاد شهید تهرانی مقدم که آرزویش نابودی اسرائیل بود عرض می‌کنیم: ما نسل سوم و چهارم انقلاب با په پایان رسیدن شمارش معکوس 25 ساله رهبر عزیزمان برای عمر رژیم کودک‌کش صهیونیستی، زمین را از لوث وجود این جرثومه فساد تطهیر نموده و اسرائیل را از صفحه روزگار محو خواهیم کرد و ان‌شاءالله به سران حکومت های مستکبر می‌گوییم: بدانید و آگاه باشید که 38 سال پیش در دفاع مقدس و در راه این انقلاب 36 هزار دانش‌آموز شهید تقدیم این انقلاب شدند و امروز اگر واقعه رخ دهد بیش از 5 میلیون دانش‌آموز بسیجی عاشقانه آماده دفاع و فدا کردن جانشان در راه این انقلاب و کشورند.

زارعی افزود: در کلام آخر ضمن اعلام حضور حداکثری دانش آموزان بسیجی در راهپیمایی با شکوه 13 آبان، از تمامی دانش‌آموزان و آحاد ملت بزرگ و قهرمان ایران دعوت می‌کنیم تا با حضورشان در این راهپیمایی، مشتی محکم بر دهان مستکبران عالم به‌ویژه شیطان بزرگ آمریکا بزنند. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات