مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز:

13 آبان در تاریخ انقلاب اسلامی یکی از مقاطع مهم و حساس است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز گفت: 13 آبان در تاریخ انقلاب اسلامی یکی از مقاطع مهم و حساس است
کد خبر: ۹۰۷۴۱۵۵
|
۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷

حجت‌الاسلام علی لرستانی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز در رابطه بااهمیت روز سیزده آبان در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج از لرستان اظهار داشت: 13 آبان در تاريخ انقلاب اسلامي ايران همواره روز تقابل حق و باطل بوده است و دقیقاً به همين دليل یک سال پس از شهادت دانش آموزان در دانشگاه و درست در سالروز 13 آبان 58 ايران اسلامي شاهد جلوه ديگري از اين رويارويي ميان جبهه حق عليه باطل بود. در اين روزبه یک‌باره به حيات سياسي مملو از خباثت امريكا و عملكرد سازمان جهنمي سيا در ايران خاتمه داده شد و مزدوراني كه پس از پيروزي انقلاب دائماً به فتنه‌انگیزی و ماجراجويي عليه نهضت اسلامي ايران مشغول بودند به گروگان گرفته شدند و لانه پر از فساد و جاسوسي آنان ‌ تعطيل شد.

وی افزود: اشغال لانه جاسوسي امريكا در تهران و گروگان‌گیری جاسوسان ديپلمات نماي كاخ سفيد، تنها يك حادثه سياسي در حد تعطيل شدن سفارتخانه يك كشور در كشور ديگر نبوده و بلكه آغاز تحول عميقي بود كه در خاورميانه و در سطح جهان در جهت عريان ساختن ماهيت پنهان‌شده زمامداران واشنگتن و گردانندگان سياست خارجي امريكا به وقوع پيوسته بود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز عنوان کرد: 13 آبان در تاریخ انقلاب اسلامی یکی از مقاطع مهم و حساس است، این روز از چند جهت دارای اهمیت است ازجمله اتفاقاتی که در این روز روی‌داده عبارت‌اند از: تبعید حضرت امام خمینی (ره)، کشتار دانش آموزان و آخرین آن‌که تسخیر لانه جاسوسی امریکا بود.

وی افزود: سال ۵۸ بود که به مناسبت سالروز تبعید امام و شهادت دانش آموزان، جوان‌های دانشجوی پیرو خط امام کارى کردند که آمریکا به‌زانو درآمد و ازآن‌پس بود که این روز نماد مبارزه با استکبار نامیده شد

سيزده آبان برگي زرين و مقطعي حساس و مناسبتي پرخاطره است، بخصوص آنكه چهارده سال بعد از تبعيد حضرت امام (ره) در همين روز (13 آبان 1357) فرزندان امام و صدها دانش‌آموز و دانشجو در مقابل دانشگاه تهران و خیابان‌های اطراف با شعار 'درود بر خميني' و 'مرگ بر شاه' پایه‌های حكومت را به لرزه درآوردند و با گلوله‌های مأموران شاه به خاك و خون غلتيدند.

لرستانی تصریح کرد: دانش آموزان همچون ساير گروه‌های ملت در اطاعت از فرمان حضرت امام (ره) كه همه را دعوت به مبارزه بی‌امان با رژيم آمریکایی شاه می‌نمود، سر از پا نمی‌شناختند و نجات اسلام را در پيروي كامل از امام (ره) سازش‌ناپذیر می‌دانستند، اين طبقه جوان و فعال جامعه به‌حق يكي از اركان و پایه‌های مهم انقلاب پيروزمند اسلامي بودند.

وی گفت: جهانیان پس از گذشتن این‌همه سال در تسخیر لانه جاسوسی که نشان‌دهنده عمق بصیرت جوانان این مرزبوم بود پی به جاسوس خانه‌های امریکا در کشورهای مختلف برده‌اند و متوجه شنود تلفنی و جاسوسی‌های مأمورین آمریکا شده‌اند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز عنوان کرد: معمار کبیر انقلاب، نخستین کسی بود که از اقدام دانشجویان حمایت کرده و در سخنرانی خود در جمع دانشجویان دانشکده اقتصاد اصفهان فرمودند: الآن جوان‌ها مرکز فساد امریکا را گرفته‌اند و آمریکایی‌هایی هم که در آنجا بودند را زندانی کرده و آن لانه فساد را به دست آوردند، امریکا هم هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و جوان‌ها مطمئن باشند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، غلط می‌کند دخالت نظامی بکند. نترسید، نترسانید. اگر آن‌ها می‌توانستند دخالت نظامی بکنند، شاه را نگه می‌داشتند.

وی گفت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، یکی از مهم‌ترین حرکت‌ها در تاریخ انقلاب اسلامی است که برخی دستاوردهاى این عمل انقلابى شامل شکست بت ابرقدرتى آمریکا در ایران و جهان، آشکار شدن چهره حقیقى دوستان انقلاب و دشمنان آن، شتاب بخشیدن به حرکت ظلم‌ستیزی انقلاب، قطع رابطه مطلق با آمریکا و شکوفایى استعدادها، باز پس گرفتن قسمتى از سرمایه‌های بلوکه‌شده در آمریکا، تسلیم آمریکا در مقابل خواسته‌های به‌حق ملّت ایران، از بـیـن رفـتـن مـرکـز اطلاعاتى و جاسوسى آمریکا در منطقه خاورمیانه را به دنبال داشت.

لرستانی افزود: سيزدهم آبان روزي است كه جوانه‌های سبز ايمان روييد و دانش آموزان مسلمان به نشانه اعتراض به حكومت، در دانشگاه تهران اجتماع كردند و تاريخ، شاهد خون به‌ناحق ريخته آنان شد. اينك ما مانده‌ایم با خاطرات آن روزها و می‌دانیم كه امروز اگر به سايه راحت و امنیت نشسته‌ایم، مديون استقامت شهيدان انقلاب اسلامی هستیم. ياد همه شهيدان دانش‌آموز را باید گرامي بداریم وباتقویت بصیرت دینی و سیاسی و تبعیت عملی از مقام معظم رهبری و حفظ انقلاب اسلامی دین خود را تا حدودی به شهداوجانبازان انقلاب بتوانیم ادا کنیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات