400 دانش آموز دختر مقطع متوسطه دوّم شهرستان بوشهر با بدرقه جمعی از مسئولین سپاه و آموزش و پرورش در قالب 10 اتوبوس از گلزار شهدای بوشهر به راهیان نور دانش آموزی اعزام شدند.
کد خبر: ۹۰۷۴۳۲۳
|
۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مالک اشتر بوشهر در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: این اوّلین دوره اعزام کاروان راهیان نور دانش آموزی استان است که از شهرستان بوشهر انجام می شود که دانش آموزان به مدّت 3 روز از یادمان شهدای شرق کارون، شلمچه، هویزه، معراج شهدای اهواز و اروند کنار بازدید و در رزمایش پادگان شهید باکری خرمشهر شرکت می کنند.
سرهنگ عبدالرضا دشتی ضمن اشاره به وجود یک روحانی، راوی و همیار ایمنی در هر اتوبوس تصریح کرد: برنامه های فرهنگی و تبلیغی متعددی در این اردو برای دانش آموزان عزیز پیش بینی شده است که برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی در اتوبوس ها، برگزاری مراسم افتتاحیه، اختتامیه و وداع با شهدا در اردوگاه فاطمه الزهرا (س) از جمله مهم ترین این برنامه ها است که با حضور جانشین فرمانده ناحیه بسیج بوشهر برگزار می شود که تلاش شده است بیش تر این برنامه ها توسط دانش آموزان اجرا شود.

400 دانش آموز بوشهری به راهیان نور اعزام شدند

وی افزود: مراسم روز 13 آبان روز استکبارستیزی نیز در اردوگاه فاطمه الزهرا (س) مارد با حضور دانش آموزان برگزار می شود که در این مراسم، دانش آموزان خشم و انزجار خود را از استکبار جهانی به نمایش می گذارند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر بوشهر اذعان کرد: اعزام کاروان راهیان نور دانش آموزان پسر بوشهر در بهمن ماه سال جاری برگزار می شود.
سرهنگ عبدالرضا دشتی در مراسم بدرقه راهیان نور دانش آموزی خطاب به دانش آموزان گفت: اردوی راهیان نور یک سفر زیارتی است که در آن با شهدا پیمان می بندیم که مسئولیّت سنگینی را که بر عهده داریم به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.
وی اظهار کرد: دشمن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جنگ های متعددی را در عرصه های مختلف بر ضدّ ما شروع کرد امّا نتوانست به پیروزی دست یابد به همین علّت، جنگ اقتصادی را بر علیه ما آغاز کرده است که در این عرصه نیز نمی تواند به اهداف خود دست یابد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بوشهر خاطرنشان کرد: قرار است آمریکا آخرین تحریم های خود را بر ضدّ مردم ایران از فردا شروع کند که در این عرصه نیز موفّق نخواهد شد و از همین حالا نیز از مواضع خود عقب نشینی کرده است.
دشتی تأکید کرد: ملّت ما با اتحاد، هم دلی، یک رنگی و عهدی که با شهدا بسته است ان شاءالله در برابر دشمن ایستادگی می کند و شما دانش آموزان نیز به عنوان سفیر شهدا می توانید زمینه ساز خوبی برای این اتحاد و هم دلی باشید.
مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این مراسم گفت: دوران دفاع مقدس یکی از درخشان ترین برهه های تاریخی کشور ماست که مسئولان ما در معادلات و مناسبات جهانی از دستاوردهای آن استفاده می کنند.
ناصر کرمی افزود: دانش آموزان در قالب کاروان های راهیان نور دانش آموزی با بخشی از تاریخ هشت سال دفاع مقدّس آشنا می شوند که این اردوها برنامه خوبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.
انتهای خبر/

ارسال نظرات