خبرهای داغ:
سرلشکر صفوی؛

آمریکا مجبور به ترک خاورمیانه است

کد خبر: ۹۰۷۴۳۷۸
|
۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس؛ در مراسم رونمایی از کتاب «از سنندج تا خرمشهر»، سرلشکر «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در سالن خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدسف ضمن تشکر از دکتر علی اصغر جعفری و تمام کارکنان موزه، گفت: مردم کردستان و سنندج مظلومند و سند این مظلومیت را می توان در تاریخ به روشنی دید. اولین رابطه بین خرمشهر و سنندج «مظلومیت» است. مردم هر دو منطقه در ابتدای جنگ مورد ظلم واقع شدند و هنوز چند روز از جنگ نگذشته بود که برخی شهر‌های ما به دست ضد انقلاب مسلح افتاد. آن‌ها از مردم کردستان باج می‌گرفتند و به مال و ناموس مردم کردستان تجاوز می‌کردند. 

وی در اد امه گفت: مظلومیت مردم کردستان را در سه مقطع می توان نمایان کرد. در مقطع اول، این مظلومیت همزمان با حمله گروهک‌ها به شهر‌های کردستان بود، مرحله دوم هم غائله پاوه و مرحله سوم نیز از اردیبهشت 59 تا شهریور سال 59 بود. وقتی که ما وارد فروگاه سنندج شدیم، مورد استقبال پیشمرگان کرد قرار گرفتیم و در آن زمان با لطف خداوند متعال توانستیم پس از 23 شبانه روز جنگ سخت، شهر سنندج را آزاد کنیم. من در همان فرودگاه اصفهان مطمئن بودم که سنندج به کمک نیروهای انقلابی آزاد خواهد شد.

صفوی در ادامه سخنان خود بیان کرد: پس از آزادسازی سنندج، مردم از پاسداران و نیرو‌های مدافع شهر استقبال کردند. تا قبل از جنگ ما تنها در کردستان حدود 500 شهید دادیم که نیمی از این تعداد مربوط به شهر سنندج می‌شد. در این هنگام که ما هنوز از جنگ کردستان فارغ نشده بودیم ارتش عراق به خوزستان حمله کرد. عراقی‌ها تمام شهر را نابود کردند و می‌گفتند ما آمده‌ایم که بمانیم. مردم خرمشهر و آبادان مجبور به ترک شهر شدند و شهری که مردم در آن نباشند، تبدیل به شهر ارواح می‌شود. در آن زمان برای ما اشغال این شهر‌ها خیلی سخت بود. اما در آزادسازی خرمشهر وحدت بین رزمندگان ارتش، سپاه و بسیج را می‌بینیم.

 

وی دشمنی های آمریکا را دلیل مشکلات و حوادث دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دانست و گفت: کارنامه سیاه اقدامات آمریکایی‌ها در 40 سال گذشته نشان می‌دهد که آن‌ها طی این سال‌ها ما را تحت فشار گذاشتند. آمریکا در پشت پرده ترور شخصیت‌های نظام در سال‌های اول انقلاب قرار داشت و دست صدام هم از آستین آمریکا بیرون آمد. در این 40 سال آمریکا هر توانی داشته به میدان آورده، اما شکست خورده‌. آمریکا مجبور است غرب آسیا و خاورمیانه را ترک کند و راهی جزء این ندارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها