میزان صادرات ۲۴ کالای منتخب صنعتی در پنج ماهه نخست سال‌جاری در قیاس با مدت مشابه سال گذشته، اعلام شد.
کد خبر: ۹۰۷۴۴۴۱
|
۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، شرایط صادرات بخش صنعت طی پنج ماهه نخست سال جاری به‌گونه‌ای است که از ۲۴ قلم کالای منتخب صنعتی طی مدت مذکور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ارزش صادرات ۱۳ قلم کالا با افت روبه‌رو شده و صادرات ۱۱ قلم کالای دیگر نیز رشد مثبت داشته است.

محصولات غذایی و آشامیدنی، محصولات توتون و تنباکو، چوب و محصولات چوبی به استثناء مبل، کاغذ و محصولات کاغذی، کک و فرآورده‌های حاصل از نفت، مواد و محصولات شیمیایی، محصولات کانی غیرفلزی، فلزات اساسی، تجهیزات حمل و نقل، ضایعات و پسماند و فرش و صنایع دستی کالا‌های صنعتی هستند که طی پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد مثبت صادراتی داشته‌اند.

از سوی دیگر منسوجات، پوشاک، محصولات چرمی و انواع پای‌پوش و پرداخت چرم، انتشار و چاپ، محصولات از لاستیک و پلاستیک، محصولات فلزی فابریکی به استثناء ماشین‌آلات و تجهیزات، ماشین‌آلات دفتری و حسابداری، ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی، رادیو و تلویزیون و وسایل ارتباطی، ابزار پزشکی و اپتیکی و دقیق و انواع ساعت، وسایل نقلیه موتوری، مبلمان و سایر مصنوعات، ۱۳ قلم کالای صنعتی هستند که طی ۱۵۰ روزه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۶ با افت صادرات روبرو شده‌اند.

براساس اطلاعاتی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اختیار ایسنا قرار گرفته، در ۵ ماهه نخست امسال به ترتیب محصولات کانی غیرفلزی با رشد ۱۳۸۸ درصدی، کاغذ و محصولات غذایی با رشد ۶۴۷ درصدی و تجهیزات حمل و نقل با رشد ۱۹۲ درصدی بیشترین رشد ارزشی را در بین صادرات محصولات منتخب صنعتی داشته‌اند و به ترتیب ابزار پزشکی، اپتیکی، دقیق و انواع ساعت با افت ۹۷.۶ درصدی، ماشین‌آلات دفتری و حسابداری با افت ۹۴.۵ درصدی و رادیو تلویزیون و وسایل ارتباطی با کاهش ۹۰.۵ درصدی، بیشترین میزان افت صادرات کالا‌های منتخب صنعتی را طی ۵ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به خود اختصاص داده‌اند.

گفتنی است میزان صادرات در بخش صنعت در ۵ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به‌گونه‌ای است که این بخش از لحاظ ارزشی و وزنی به ترتیب با رشد ۲۵.۴ و ۱۶.۹ درصدی روبرو شده است.

میزان صادرات در بخش صنعت طی ۱۵۰ روز ابتدایی سال جاری معادل ۸ میلیارد و ۴۸۷ میلیون دلار بوده که در قیاس با صادرات ۶ میلیارد و ۷۶۹ میلیون دلاری این بخش نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشدی ۲۵.۴ درصدی روبرو شده است. این در حالی است که میزان صادرات وزنی صنایع طی مدت مذکور ۱۹ میلیون و ۴۳۸ هزار تن بود که نسبت به صادرات ۱۶ میلیون و ۶۳۱ هزار تنی در مدت مشابه سال گذشته، ۱۶.۹ درصد رشد داشته است.

در ذیل جدول مربوط به صادرات بخش صنعت به تفکیک گروه که به صورت اختصاصی در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است:
صادرات کالاهای صنعتی در حد قابل‌توجهی افزایش یافت
 
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
ارسال نظرات