فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: امروز یادواره شهدای از اهمیت بسیار والایی برخوردارند هستند و پیام عزت آفرینی دارند و هدف از برگزاری این یادواره‌ها ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بازگویی رشادت شهدا و رزمندگان هشت سال دوران دفاع مقدس برای دانش آموزان و نسل‌های آتی انقلاب است.
کد خبر: ۹۰۷۴۵۸۸
|
۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
دفاع از انقلاب، ولایت و اسلام از اهداف مهم شهدا بود/ یادواره‌های شهدا پیام عزت آفرینی دارد
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سردار سرتیپ دوم پاسدار جلیل بابازاده قانع پیش از ظهر امروز در ایدواره شهدای والامقام والفجر ۴ و شهدای دانش آموز استان اردبیل که در حسینیه ثار الله برگزار شد اظهار داشت: امروز یادواره شهدای از اهمیت بسیار والایی برخوردارند هستند و پیام عزت آفرینی دارند و هدف از برگزاری این یادواره ها ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بازگویی رشادت شهدا و رزمندگان هشت سال دوران دفاع مقدس برای دانش آموزان و نسل های آتی انقلاب است.
 
عملیات والفجر ۴ در تاریخ ۲۷ مهرماه سال ۶۲ در منطقه عمومی بانه و مریوان با رمز الله اکبر اغاز شد و نیرو‌های اردبیلی در قالب لشگر ۳۱ عاشورا در این عملیات جانانه نبرد کردند گفت: از ۱۳۰ شهید این عملیات، ۷۰ شهید بزرگوار مربوط به منطقه اردبیل بود.

بابازاده از عملیات والفجر ۴ بعنوان یکی از طولانی‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس نام برد و گفت: در این عملیات ماندگار در تاریخ ایران اسلامی که ۳۳ روز به طول انجامید، استان‌های آذربایجان غربی و کردستان درگیر بودند که علاوه بر شهادت تعدادی از رزمندگان اسلام، تعداد ۲۰۰ نفر از مردم این سرزمین نیز توسط عناصر ضد انقلاب در زندان دوله تو مورد شکنجه قرار گرفتند.

وی به نتایج عملیات والفجر ۴ اشاره کرد و با بیان اینکه شهر بانه در این عملیات از تیر راس دشمنان آزاد شد، گفت: در این عملیات ماشین جنگی ارتش بعث نیز آسیب جدی دید.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در ادامه سخنان خود به راهپیمایی دیروز ضد استکباری سیزده آبان اشاره کرد و گفت: جوانان این مرز و بوم دیروز در این راهپیمایی ضمن حماسه آفرینی، روح ضد استکباری نسل چهارم انقلاب را به رخ دشمنان اسلام کشاندند.
دفاع از انقلاب، ولایت و اسلام از اهداف مهم شهدا بود/ یادواره‌های شهدا پیام عزت آفرینی دارد

وی در ادامه سخنان خود ایثار و فداکاری شاپور برزگر فرمانده دلیر اردبیلی در دوران دفاع مقدس را یاداور شد و گفت: شهید برزگر علی رغم جانبازی و دارای مسئولیت مهم آموزشی، داوطلبانه در میدان رزم حضور یافته و طی ماموریتی از جانب سردار شهید مهدی باکری نقش به سزایی در شکستن محاصره دشمنان ایفا کرد و در این راه نیز به درجه رفیع شهادت نایل شد بطوریکه پس از شهادت این فرمانده بزرگ در بیسیم اعلام کردند؛ شاپور خوابید!

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه با شهادت شهید برزگر شاپور‌های انقلاب متولد شدند، گفت: وی در آخرین دلنوشته‌های خود به واقعیت‌های کشور و جنگ اشاره کرده و گفته است: واقعیت این است که شرایط مملکت و اهمیت موضوع حفظ انقلاب و دستاورد‌های شهدا مهمتر از همه چیز است.

وی به مهمترین شاخصه شهید برزگر اشاره کرد و گفت: احساس مسئولیت و انجام تکلیف از جمله خصوصیات بارز این شهید والامقام بود بطوریکه جان خود را برای حفظ تمامیت ارضی مملکت اهدا کرد.
دفاع از انقلاب، ولایت و اسلام از اهداف مهم شهدا بود/ یادواره‌های شهدا پیام عزت آفرینی دارد
 
بابازاده اهمیت برگزاری یادواره‌های شهدا را متذکر شد و گفت: جوانان امروز کشور نیز با تاسی از شهدای انقلاب اسلامی با حضور در میادین انقلاب، چون راهپیمایی شکوهمند ۱۳ آبان علاوه بر حمایت همه جانبه از ولایت فقیه، مشت محکمی بر دهان ترامپ و استکبار زدند.

وی تصریح کرد: جوانان کشور، دیروز در راهپیایی ۱۳ آبان نشان دادند که مفهوم استقلال طلبی را به درستی آموخته و جانانه از آن دفاع می‌کنند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) به فعالیت جریان نفاق نیز اشاره کرد و با بیان اینکه دشمن همواره برای ضربه زدن به اسلام از هر شیوه و روشی استفاده می‌کند گفت: جریان نفاقی که باعث شکنجه و شهادت بسیاری از هموطنانمان شده امروز در آن سوی مرز‌های کشور با ابراز دلسوزی و همدردی با مردم ایران می‌خواهد با طرحی نو بین مردم رخنه کند غافل از اینکه امروز مردم ایران با بصیرت‌تر از هر زمان دیگری به ماهیت این افراد پی برده و هرگز دردام دشمنان گرفتار نخواهند شد.
 
وی به جریان نفاق نیز گفت: اگر ابراز همدری امروزتان با مردم درست و واقعی است چرا از آن طرف مرز‌ها و رفاه و اسایشی که استکبار برایتان فراهم کرده به کشور خود بر نمی‌گردید تا در کنار مردم طعم تحریم را بچشید؟

بابازاده با بیان اینکه باید همه خوبی‌ها و خیانت‌ها برای مردم بازگویی و افشا شود، گفت: همه باید بدانند نفاق چه بر سر این مملکت اورده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود یاد و خاطره شهیدان خلبان ضیاءالدین ذاکر و غفور جدی را گرامی داشت و گفت: این شهدای گرانقدر در سخت‌ترین زمان با ایثار و فداکاری مثال زدنی به جنگ دشمن رفتند و در این راه خدمات قابل توجهی به کشور و ملت انجام دادند.

بابازاده از شهید ذاکر بعنوان فرزند عاشورا و محرم نام برد و گفت: شهدایی، چون ذاکر و جدی در دامان مادرانی پاکدامن پرورش یافته و به درستی گام در مکتب عاشورا نهادند.

وی ایثار و فداکاری‌های شهید خلبان غفور جدی را یاداور شد و گفت: شهدای انقلاب اسلامی در واقع سربازان امام راحل بودند که در راه اسلام صادقانه خدمت کردند.
دفاع از انقلاب، ولایت و اسلام از اهداف مهم شهدا بود/ یادواره‌های شهدا پیام عزت آفرینی دارد

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) به شهید والامقام مرحمت بالازاده نیز اشاره کرد و با بیان اینکه شهدای دانش اموز، شهدای خالص و بی ریایی بودند، گفت: این شهدای گرانقدر به جایی تعلق نداشته و از هیچگونه حق و حقوقی نیز برخوردار نبودند.
 
وی شبهه افکنی‌های دشمنان در فضای مجازی را خاطرنشان کرد و گفت: امروز دشمنان اسلام با ورود گسترده در فضای مجازی به دنبال رخنه و نفوذ در مردم هستند و برگزاری چنین یادواره‌هایی می‌تواند تاحدودی بر این فضای مسموم تاثیر بگذارد.

بابازاده در پایان سخنان خود به هیمنه پوشالی استکبار به خصوص آمریکای جنایتکار اشاره کرد و گفت: آنهایی که از هیمنه و هیبت آمریکا می‌ترسند بدانند که رزمندگان اسلام در برهه‌ای که از هر جهت در تحریم بودیم و هیچگونه امکانی نداشتیم با دستان خالی، کمر آمریکا را شکستند چه برسد به امروز که پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی و دفاعی آن هم بصورت بومی در اختیار رزمندگان اسلام است.

وی سخنان سردار شهید مهدی باکری را یادآور شد و گفت: بر همه ما است که امروز چهره نفاق را شناخته و با بهره مندی از رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب با دشمن جهان خوار بجنگیم.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل از یاران انقلاب و بازماندگان دفاع مقدس نیز خواست تا برای دفاع از خون شهدا و رسالت‌های شهدا، آرمان‌های انقلاب و فرامین انقلاب اسلامی را در جامعه تبیین و روشنگری کنند تا از کاروان جبهه مقاومت عقب نمانند.
ارسال نظرات