خبرهای داغ:
در نشست خبری تشکل‌های دانشجویی استان قم، مواضع این تشکل‌های در خصوص استکبار و وظایف دانشجویان در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی مطرح شد.
کد خبر: ۹۰۷۴۶۹۱
|
۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
مسوولینی که تابع حق و رهبری نیستند محکوم به رسوایی هستند/لزوم حرکت دانشجویان در مسیر جهاد تبیینی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، نشست خبری تشکل‌های دانشجویی استان قم به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در محل سازمان بسیج دانشجویی استان قم برگزار شد.

ابوالفضل محرمی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه قم در ابتدای این نشست با بیان اینکه ۱۳ آبان همیشه یادآور استکبارستیزی بوده است به ویژگی‌های استکبار اشاره و اظهار کرد: پیمان‌شکنی، خودرایی و خودبرتربینی از ویژگی‌های مستکبرین است و با این شرایط مسوولان ما می‌گویند که دوره بدبینی نیست و خوش‌بین هستیم که این برخلاف بیان صریح قرآن در خصوصی بی اعتمادی به استکبار است.

وی لجاجت را روحیه‌ای استکباری دانست و افزود: اگر امروز آمریکا را مصداق کامل و بارز استکبار بدانیم باید بدانیم که استکبار درونی و خارجی وجود دارد؛ استکبار فاسد، ضد عدالت است و مرگ بر آمریکا نشانی بر مرگ بر فاسدین به معنای عام است و حتی مسوولان فاسد را هم شامل می‌شود.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه قم اذعان کرد: این بی معناست که در نظام اسلامی کسی دم از مردم بزند و مشکلات مردم را نفهمد و زندگی‌اش مملو از رفاه باشد. این افراد دم از استکبارستیزی می‌زنند، اما همیشه به دنبال روحیه تعامل هستند.

وی با بیان اینکه در همین قضایای اخیر مجلس، این توقع وجود ندارد که یک مجموعه اسلامی لوایحی برای هموارسازی مسیر استکبار در کشور تصویب کند گفت: رهبری تاکید دارند که هزینه چالش با استکبار کمتر از هزینه سازش است که گواه آن تاریخ است. جنگ امروز جامعه ما جنگ عقیده است و باید بدانیم اگر از مقاومت اسلام دست بکشیم کفار بر ما تسلط یافته و راضی نمی‌شوند مگر اینکه ما را از طریقت خود جدا کنند.

 

دورویی و اشرافی‌گری مسوولان ضربه‌های زیادی به کشور می‌زند 

علی اکبری مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم نیز با اشاره به روایتی از امام صادق در خصوص عاقبت افرادی که به غیر از خدا امید دارند اظهار کرد: مصداق این حدیث در جامعه ما وجود دارد که مسوولان از ابتدا تاکید بر خوش‌بینی به استکبار داشتند، اما امروز نتیجه آن را می‌بینند.

وی با تاکید بر اینکه دورویی و اشرافی‌گری مسوولان ضربه‌های زیادی به کشور می‌زند گفت: نمونه این مساله به تازگی اتفاق افتاد و افرادی در مجلس شعار مرگ بر آمریکا سر دادند، اما دقایقی بعد ۱۱۱ نفر رای به مصوبه‌ای استکباری دادند.

محمد حفیظی مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان هم با تاکید بر اینکه راه غلبه بر دشمن حفظ روحیه استکبارستیزی است اظهار کرد: روحیه استکبارستیزی ملت انقلاب را به پیروزی رساند و عامل رشد و پیشرفت ما نیز در گرو حفظ همین روحیه است.

وی با اشاره به ضعف دولت آمریکا در مقابل آزادی‌خواهی‌های بشر تصریح کرد: به همین خاطر رهبری تاکید دارند که وظیفه جوانان این است که بگویند آمریکا رو به افول است و دشمن شکست خواهد خورد.

حفیظی با اشاره به پیشرفت‌های دوران ۴۰ ساله انقلاب اسلامی بیان کرد: برای فهم ثمرات نظام اسلامی، قیاس بین ایران اسلامی و عربستان است که به اعتراف آمریکایی‌ها، چون گاوی شیرده است در حالی که نظام اسلامی روز به روز از جهات علمی، فرهنگی، اقتصادی و... رشد می‌کند.

 

مسوولینی که تابع حق و رهبری نیستند محکوم به رسوایی هستند

وی با تاکید بر اینکه مسوولینی که بخواهند از حق تبعیت نکرده و از فرامین رهبری شانه خالی کنند محکوم به رسوایی و شکست هستند گفت: انتظار ما از مسوولان خصوصا دولت و قوه قضائیه این است که شرایط بحرانی که مردم در حوزه اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند را درک کرده و به فکر حل مشکلات مردم باشند و قاطعیت در برخورد با مفسدین نمایش دهند.

حفیظی با بیان اینکه امروز جنگ اقتصادی به عنوان یک فتنه در دستور کار دشمن است افزود: راه حل خروج از این مشکلات بنا به اذعان نخبگان تکیه بر اقتصاد مقاومتی و خودکفایی است و امیدواریم با اتحاد و بصیرت جمعی و تبعیت از رهبری شاهد خروج از این فتنه اقتصادی همچون دیگر مشکلات تاریخ ۴۰ ساله انقلاب باشیم.

 

برخی مسوولان هنوز دشمنی آمریکا را درک نکردند

در ادامه این جلسه علی عبدالملکی نماینده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با بیان اینکه مقاومت مردم دست آمریکا را از چپاول ملت قطع کرده است اظهار کرد: طی این ۴ دهه انقلاب آمریکا همواره به دنبال سلطه بر ملت ایران بودند، اما مردم ما پشت سر رهبری همواره توطئه‌های استکباری آن‌ها را خنثی کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه برخی مسوولان ما همچنان دشمنی‌های آمریکا را درک نکرده‌اند گفت: برخی حتی آب خوردن مردم را نیز به تصمیمات سلطه‌گران و آمریکا منوط می‌دانند در حالی که مشکل امروز ما عدم خودکفایی، تکیه بر توان داخلی و فساد است.

امیرمحمد کردی نماینده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم هم با تاکید بر اینکه مسوولان به جای دل‌بستن به آمریکا نگاهی به توان داخلی داشته باشند اظهار کرد: جوانان ما در دوره‌های مختلف توان و استعداد خود در رشد و پیشرفت کشور را نشان داده‌اند و در این برهه نیز نیازمند حمایت از جوانان برای رفع مشکلات جامعه هستیم.

حسین نظری مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه قم نیز با بیان اینکه آمریکا پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب در ابعاد مختلف رو به افول می‌رود اظهار کرد: این در حالی است که نظام اسلامی روز به روز پیشرفته‌تر می‌شود و افول آمریکا در تعامل با دنیا به خوبی نمایان است.

وی با تاکید بر اینکه در دوره ۴۰ ساله انقلاب همواره ملت پشتیبان نظام اسلامی بوده‌اند تصریح کرد: برخی مسوولان متوجه شرایط فعلی کشور نیستند و همچنان به این نرسیده‌اند که آمریکا دشمن ملت ایران است نه ترامپ و دیگر مسوولان آن.

 

لزوم حرکت دانشجویان در مسیر جهاد تبیینی

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه قم با تاکید بر اینکه امروز وظیفه دانشجویان تلاش بیشتر در عرصه جهاد تبیینی است گفت: اگر مسوولان مشکلی دارند ما باید با مطالبه‌گری و جهاد تبیینی مقابل این تفکرات ایستاده و نظرات استکبارستیزی را در جامعه پیاده کنیم.

محمدحسین ابراهیمی دبیر قرارگاه شهید زین الدین بسیج دانشجویی قم در پایان این نشست خبری با تاکید بر اینکه استکبارستیزی یک فرهنگ و ارزش برای ملت ما است اظهار کرد: یکی از مشکلات ما این است که حوزه علمیه در برابر استکبار منفعلانه عمل می‌کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها