خبرهای داغ:
رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود با اشاره به اینکه فرهنگ مطالعه در فرهنگ شهر نشینی تاثیرگذار است گفت: اربعین حسینی یکی از مصادیق فرهنگ عمومی است که گسترش آن می تواند آینده جهان را تضمین کند.
کد خبر: ۹۰۷۴۷۴۸
|
۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود که در حسینیه امام خمینی(ره) دفترامام جمعه این شهر برگزار شد در سخنانی با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب استان در شاهرود اظهار کرد: تسریع در تخصیص بن های خرید کتاب، هماهنگی بیشتر همه مسئولان دستگاههای اجرایی در امر برپایی نمایشگاه ،حضور ناشرانی که کتابهای علمی ،دانشگاهی و دینی مورد نیاز دانشجویان و طلبه ها را منتشرمی کنند و سهولت رفت و آمد به نمایشگاه از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب دغدغه کاهش مطالعه در جامعه را بارها بازگو کرده اند، ادامه داد:باید در مکان ها و وسایل نقلیه عمومی ترویج فرهنگ مطالعه مفید صورت پذیرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود تاکید کرد: باید نقاط ضعف و قوت عملکردها در جامعه شناسایی و آسیب شناسی شود تا به رشد و بالندگی بیشتر رسید.
وی آثار پیاده روی اربعین را فراوان دانست و ادامه داد: اربعین حسینی یکی از مصادیق فرهنگ عمومی است که گسترش آن می تواند آینده جهان را تضمین کند.
معاون استاندار سمنان و فرماندار شاهرود هم در این نشست گفت: پیاده روی اربعین حسینی رزمایش بزرگ مردمی است که برای استفاده بیشتر از برکات آن باید برنامه ریزی شود.
محمد کرم محمدی افزود: راهکارهای دینی و استفاده از فرهنگ غنی اسلامی راهگشای بسیاری از مسایل ، چالش و آسیب های فردی و اجتماعی است.
وی بحران هویت را یکی از مهمترین مشکلات برشمرد و علت آن را فاصله گرفتن از دین، اعتقادات و آموزه های اسلامی دانست.
محمدی خواستار بهره گیری از بیان زیبای مسایل دین در آموزش و پرورش و دانشگاهها شد تا مخاطب پذیر باشد.
وی تاکید کرد : همه دستگاههای اجرایی باید ازهویت ایرانی اسلامی با تمام وجود دفاع کنند و راهکار های عملیاتی و اجرایی در این حوزه جایگزین گزارش کار ها گردد.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود هم در این نشست گفت: شانزدهمین نمایشگاه کتاب استان سمنان و هفتمین نمایشگاه کتاب شاهرود از 11 تا 16 آذرماه امسال برای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه در این شهر برپا خواهد شد.
رضا مهدیان افزود: در هفته کتاب امسال بیش از 20 برنامه شاخص فرهنگی ، رونمایی از 6 کتاب ،تجلیل از خادمان فرهنگ مکتوب ،ثبت نام رایگان کتابخانه های عمومی ، بازدید از کتابخانه های عمومی ، نذر کتاب و تجلیل از کتابداران مهمترین برنامه های اجرایی است.
شهردار شاهرود هم در این نشست گفت: نماد های متناسب با فضای شهری برای ترویج فرهنگ مطالعه در نقاط مختلف شهری طراحی و نصب شده است.
محسن احمدی افزود: برای حفظ فرهنگ ایثار و شهادت سردیس تعدادی از شهدا در این شهر نصب شده است.
وی تاکید کرد : برای ترویج فرهنگ مطالعه برنامه هایی برای قراردادن کتاب های کم حجم در مکانهای عمومی و وسایل حمل و نقل عمومی درحال پیگری است که بر فرهنگ شهروندی و شهر نشینی هم بسیار تاثیر گذار است.
رئیس دادگستری شاهرود هم در این نشست گفت:باید آثار اربعین حسینی در جامعه محسوس باشد، در قیام عاشورا امام حسین (ع) افرادی که ادای دین برگردن داشتند را از همراهی خود و فیض شهادت محروم کرد.
علی اکبریان افزود: اگر همین درس و عبرت بزرگ عاشورا از سالار شهیدان در جامعه رواج بیشتری پیدا کند ریشه بسیاری از آسیب های فردی و اجتماعی خشکانده خواهد شد.
وی با بیان اینکه در کشور روزانه حدود یک میلیون فقره چک برگشت می خورد ،ادامه داد: اگر اخلاق اسلامی و حق الناس در جامعه رعایت شود شاهد این مسایل نخواهیم بود.
وی تاکید کرد : اخلاق اسلامی و رعایت حق الناس باید اولویت باشد و اگر این مهم در جامعه ساری نشود باید از قانون برای اجرای آن استفاده کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها