خبرهای داغ:
جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو با دستور کار برای تصمیم گیری درباره کنکور سراسری، امروز ۱۴ آبان با حضور وزیران علوم و آموزش و پرورش و سایر اعضا برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۷۴۷۸۲
|
۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، جلسه فوق العاده شورای سنجش و پذیرش دانشجو با دو دستور کار برای تصمیم گیری درباره کنکور ۹۸ با حضور اعضای شورا برگزار شد.

در چهاردهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو که عصر امروز در محل وزارت علوم برگزار شد، مصوب شد که سوابق تحصیلی متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از طریق آزمون سراسری در سال ۱۳۹۸ با «حداکثر ۳۰ درصد تأثیر مثبت» درنظر گرفته شود.

وزارت علوم اعلام کرد: در این جلسه که با حضور وزیران علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش و اعضای شورای سنجش و پذیرش دانشجو برگزار شد، موارد ذیل به تصویب رسید:

۱- در پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از سال ۹۸ به بعد حداقل ۸۵ درصد ظرفیت کل آموزش عالی صرفاً از طریق سوابق تحصیلی و خارج از فرایند کنکور سراسری انجام می‌شود.

آیین‌نامه اجرایی این مصوبه حداکثر تا یک ماه آینده در سازمان سنجش آموزش کشور تهیه و جهت تصویب به شورای سنجش و پذیرش ارائه می‌شود.

این آیین‌نامه باید قبل از ثبت‌نام کنکور سراسری اطلاع‌رسانی شود.

۲- در پذیرش دانشجو برای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به روش پذیرش با آزمون در سال ۱۳۹۸، سوابق تحصیلی با حداکثر ۳۰ درصد تاثیر مثبت ملاک قرار می‌گیرد.

۳- به منظور پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برای سال ۱۳۹۹ به بعد در رشته محل‌های با آزمون، میزان و نحوه سوابق تحصیلی، حداکثر ظرف یک ماه توسط کارگروه تهیه و برای تصویب و اعلام به شورای سنجش و پذیرش ارائه شود.

دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام یادآور شده بود: ذکر یک نکته را جهت استحضار دانش آموزان ضروری می دانم؛ مدتی است از طرق مختلف درخواست دانش آموزان گرامی که مانند فرزندانم عزیز هستند، مبنی بر تعیین تکلیف وضعیت تاثیر معدل به دستم می رسد.

وی ادامه داده بود: من هم با دغدغه مندی و جدیت دنبال نتیجه مطلوب برای این موضوع هستم تا آنچه به نفع دانش آموزان است را اجرایی کنم. این را بدانید که هیچ مصلحتی بجز آرامش روحی، سربلندی و موفقیت شما، برای ما وجود ندارد و بزودی تصمیم نهایی را به اطلاع شما عزیزان خواهم رساند.

پیش از این دکتر ابراهیم خدایی - رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرده بود: با توجه به جلسه ای که در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برگزار شد و جمع بندی نظرات نمایندگان و بررسی موضوع تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ قرار شد که شورای سنجش و پذیرش دانشجو تشکیل جلسه فوق العاده بدهد.

وی اضافه کرده بود: جلسه فوق العاده شورای سنجش و پذیرش در ۱۴ آبان با حضور اعضای شورا برگزار می شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شده بود: در این جلسه دو دستور کار مطرح می شود که یکی از آنها مربوط به میزان تاثیر سوابق تحصیلی و معدل داوطلبان در کنکور ۹۸ است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها