رئیس ستاد مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی در ایام دهه آخر صفر و سالروز شهادت امام رضا (ع) ۳۲ برنامه ویژه در ۴ سطح جغرافیایی اجرا خواهد کرد.
کد خبر: ۹۰۷۴۸۶۸
|
۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد رئیس ستاد مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های آستان قدس رضوی در دهه آخر صفر، اظهار کرد: امسال ایام عزاداری شهادت امام رضا (ع) مصادف با یوم‌الله ۱۳ آبان است و در برنامه‌های حرم مطهر رضوی نیز این موضوع در کنار برنامه‌های باشکوه آئینی و مذهبی دهه آخر صفر در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برنامه‌های دهه آخر صفر آستان قدس رضوی در ۴ محور و در قالب ۳۲ عنوان برنامه در این مکان مقدس برگزار می‌شود.

رئیس ستاد مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی با اشاره به برنامه‌های سالروز شهادت امام رضا (ع)، گفت: آئین خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا (ع) با عنوان صلای عزا در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی، اجتماع عظیم رضویون در ظهر شهادت امام رضا (ع) در صحن جامع رضوی، اجتماع عظیم «بانوان فاطمی، زنان رضوی» در روز شهادت امام رضا (ع) در رواق حضرت زهرا (س)، ویژه برنامه آستان آفتاب، برپایی ۶۰۰ حلقه معرفت و نیز ۱۰۰ حلقه معرفت ویژه بانوان، برگزاری مراسم‌های اردو زبانان، آذری زبانان و عرب زبانان و ... از جمله برنامه‌های سالروز شهادت امام رضا (ع) است.

گنابادی‌نژاد تصریح کرد: سیاه‌پوشی حرم مطهر رضوی را به میزان ۶ هزار متر، مفروش‌شدن همه صحن‌ها و رواق‌های متبرکه، سرویس رایگان زائران، توزیع غذا و بسته‌های متبرک، خدمات خادم‌یاران حوزه سلامت و ... از جمله خدماتی است که با همت معاونت اماکن و امور زائران آستان قدس رضوی و سایر بخش‌ها انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: بیش از ۴۳ هزار مشهدی از فراخوان آستان قدس رضوی در جهت خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام رضا (ع) استقبال کردند و تاکنون ۱۷ هزار نفر در ۶ حوزه اطعام، اسکان، استقبال، درمان، حمل و نقل و میزبانی ساماندهی شدند و ۵۰۰ کاروان مجموعه خدمات فرهنگی آستان قدس رضوی را از مبدا تا مقصد و در ۷ مسیر منتهی به مشهد ارائه می‌دهند.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: امروز شاهد پیاده روی ۱۰۰۰ هم وطن اهل سنت از پنج استان کشور به سمت حرم مطهر بودیم که به مشهد رسیده بودند و این نشان از وحدت و انسجام و یکپارچگی مردم شریف ایران و دوستی اهل بیت (ع) است، همچنین ۱۰۰ هزار بسته فرهنگی توسط خادمیاران نوجوان آستان قدس رضوی برای پخش در مسیر‌های ورودی راه آهن، فرودگاه و جاده‌های منتهی به مشهد تهیه شده است.

گنابادی نژاد عنوان کرد: مراسم سوگواری شب شهادت امام رضا (ع) در ۲۸ دانشگاه محوری کشور توسط هیئت عزاداران شباب الرضا (ع) با حضور خدام اعزامی به دانشگاه‌ها و همچنین پخش برنامه «سر سفره خدا» از سیمای ملی و اکران پویانمایی در مسیر باران در سینما‌های کشور از جمله برنامه‌های آستان قدس رضوی در گستره ملی است.

وی افزود: برنامه‌هایی شامل وبینار‌های تخصصی و ارسال نامه‌ای حاوی معرفی وجود شخصیت حضرت رضا (ع) به رهبران، نخبگان و اندیشمندان علمی و مذهبی ادیان و مذاهب سایر کشور‌ها به همت مرکز امور بین الملل آستان قدس رضوی برنامه ریزی شده است که در ایام دهه آخر صفر انجام می‌شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها