خبرهای داغ:
حجت الاسلام حیدر مصلحی، با بیان اینکه زنان نقش مهمی در جریانات انقلاب اسلامی دارند، تاکید کرد: نباید از ظرفیت وجود خانم ها در هیات های زنانه محلات غفلت کرد و با سرمایه گذاری بر روی آن، می شود بسیاری از مشکلات را حل کرد.
کد خبر: ۹۰۷۴۸۸۳
|
۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام حیدر مصلحی، وزیر سابق اطلاعات ایران و رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، در نشستی به میزبانی سازمان بسیج جامعه زنان کشور که با حضور خواهران مسئول در این سازمان و مدیران خواهر در سایر سازمان ها با اشاره به فعالیت های بسیج خواهران در سطح کشور گفت: زنان نقش مهمی در جریانات انقلاب اسلامی و حرکت نظام به سمت اهداف خویش دارند و یک خاطره همیشه در ذهن من هست اینکه در مقطعی از اواخر جنگ که بنده به عنوان نمایندگی حضرت امام(ره) در قرارگاه خاتم(ص) حضور داشتم، جبهه با کمبود نیروی انسانی مواجه شد که برای حل این مشکل یک جلسه با حضور همه امام جمعه‌ها، وزرا و مسئولین، دولت و تمام دستگاه ها از سراسر کشور برگزار شد تا راه حلی برای این مشکل یافته شود.

وی ادامه داد: مرحوم آیت الله حائری شیرازی که آن زمان نماینده حضرت امام(ره) در شیراز بود، پیشنهادی دادند که مشکل را حل کرد، ایشان گفتند که از ظرفیت وجود خانم ها در هیات های زنانه محلات نباید غفلت کرد که با سرمایه گذاری بر روی آن می شود مشکل را حل کرد و بر این اساس تصویب شد که ائمه جمعه در استان‌های خود بروند و خانم هایی که دارای جلسات خانگی هستند را طی جلسه ای کنار هم جمع کنند و برای حل مشکل نیرو در جبهه، از آن ها بخواهند که تبلیغ کنند تا خانواده ها را برای فرستادن فرزندانشان به جبهه ها تشویق کنند.

مصلحی ادامه داد: در حدود یک ماه بعد، فرمانده های لشکر ها گفتند که مشکل حل شده است و این یک ظرفیت و سرمایه برای کشور به حساب می آید که از آن غافلیم.

وی تاکید کرد: این اثرگذاری می تواند در مسائل تربیتی و اجتماعی باشد و بسیج، به صورت ویژه می تواند برای هیات های خانگی سرمایه گذاری کند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، با بیان اینکه پس از اتمام کار در وزارت مسئولیت یک مسجد را بر عهده گرفته است، افزود: من در آنجا از تجربه آقای حائری استفاده کردم و با همین هیات های خانگی بسیاری از مشکلات خانوادگی از جمله طلاق را برطرف کردیم و کار تا حد زیادی موفق بود.

وزیر سابق اطلاعات تصریح کرد:  ما در محله، یک نفر را مسئول گذاشته بودیم که همسر صاحب خانه هایی که تصمیم داشتند منزل خود را در چند طبقه بسازند، شناسایی کند، بعد از او دعوت می کردیم و می خواستیم که در خانه خود، هیات هفتگی یا دو هفتگی با حضور اعضای ساختمان داشته باشد.

وی افزود: مشکل بزرگی که ما در کشور داریم این است که اغلب ازدواج ها در شهرستان هاست، سپس خانواده به تهران می آید و زمانی که دچار اختلاف و مشکل می شود، جایی برای بیان درد دل ندارد که ما با همین هیات ها، توانستیم این مشکل را حل کنیم.

مصلحی در پایان تاکید کرد: اینها سرمایه هایی است که می شود از آن استفاده کرد و من تنها بخش بسیار کوچکی از آن را بیان کردم تا از آن سرمایه‌ها بهره گرفت.

ارسال نظرات