نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: این موشک‌های بالستیک ایران است که سایه تهدید را از سر کشور برداشته است و این شعار نیست، اسرائیل در سیبل قرار دارد و اگر خطایی کند مورد هدف موشک‌های بالستیک ایران بعد از ۷ دقیقه خواهد بود، اینکه تاکنون ما را مورد هدف قرار نداده‌اند نتوانسته‌اند نه اینکه نخواهند.
کد خبر: ۹۰۷۴۹۲۲
|
۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰

به گزارش  سرویس  طلاب  و روحانیون خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی ذوالنوری در جمع کارکنان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه که در سالن نمازخانه این مرکز برگزار شد، بیان داشت: حاصل برجام از بین رفتن هسته‌ای ایران بود و آقایان می‌گویند که ما جمع‌آوری و دپو کردیم، ولی آن چیزی که دپو شده جنازه تجهیزات هسته‌ای ما است.

وی تصریح کرد: ما در فوردو 2700 سانتریفیوژ داشتیم که از این میان امروز 1044 سانتریفیوژ باقی‌مانده که البته از این تعداد فقط 500 سانتریفیوژ کار می‌کند و این کار کردن همانند این است که ما وسیله نقلیه خود را فقط در پارکینگ منزل روشن کنیم و هیچ استفاده‌ای از آن نبریم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: راکتورها به دو بخش آب سبک و آب‌سنگین تقسیم می‌شوند و این تقسیم‌بندی بدین‌صورت است که راکتورهایی که با آب سبک و آب معمولی خنک می‌شوند با اورانیوم غنی‌شده کار می‌کنند و اگر با اورانیوم خام‌کار کنند، باید با آب‌سنگین خنک شوند و برای رسیدن به آب‌سنگین پروسه طولانی طی می‌شود ولی این آب دیگر بخار نمی‌شود.

وی ادامه داد: خروجی اورانیوم خام پلوتونیوم است و نگرانی آمریکایی‌ها از راکتورهای آب‌سنگین ایران رسیدن ایران به پلوتونیوم و اورانیوم غنی‌شده بالای 90 درصد بود.

بتن‌ریزی در قلب راکتور ها حاصل برجام برای ما بود

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ذوالنوری گفت: بخش مرکزی راکتورها قسمتی است که 130 لوله به این بخش وصل می‌شود و به همین سبب این قسمت را به قلب مرکزی راکتور تشبیه کرده‌اند ازاین‌رو، ایران برای اینکه به‌صورت موزه‌ای از صنعت پاسداری کند و این بخش را نابود نکند در قلب راکتورها بتن‌ریزی کرد و این حاصل برجام برای ما بود.

وی افزود: چرخه عظیمی برای استخراج اورانیوم صورت گرفت و ما در حال رسیدن به 12 تن اورانیوم غنی‌شده بعد از 12 سال تلاش بودیم، ولی آن‌ها به ما گفتند که باید این مراحل رقیق شود و یا فروخته شود و ماحصل تلاش دانشمندان ما با کیک زرد معاوضه شد و این در حالی بود که ما به دنبال خودکفایی در تأمین سوخت نیروگاه‌های داخلی بودیم نه ساخت بمب هسته‌ای ولی برجام برای ما وابستگی آورد.

این‌یک مغالطه بزرگ است که اگر برجام بد بود آمریکا وارد نمی‌شد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این‌یک مغالطه بزرگ است که اگر برجام بد بود آمریکا وارد نمی‌شد، آمریکا تا 25 سال خیال خود را راحت کرد و تا زمانی که بر سودش بود داخل برجام ماند و زمانی که باید به تعهداتش عمل می‌کرد از برجام خارج شد.

وی ادامه داد: آمریکا ستون فقرات نظام سلطه به شمار می‌رود و سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه ماهیچه‌های این نظام هستند، و بقیه اروپا تابع و بدنه این نظام به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ذوالنوری بیان داشت: عربستان، بحرین و ترکیه بدنه نظام سلطه نبوده و فقط به دنبال این نظام و وابسته به آمریکا هستند، ترکیه ازیک‌طرف عضو ناتو است ازیک‌طرف می‌خواهد وارد اتحادیه اروپا شود، از طرفی دیگر عضو ائتلاف ضد تروریستی است و از طرفی دیگر به‌نوعی حامی داعش است.

 

ایران با نظام سلطه از حیث ماهوی و عقیدتی مشکل دارد

وی افزود: کشورهای مقابل نظام سلطه به دو بخش تقسیم می‌شود، بخشی که منافع خود را مخالف نظام سلطه می‌بینند همچون روسیه و چین و بخش دیگر کشورهایی که از روی عقیده و ماهیت با نظام سلطه مخالفت می‌کنند و فقط ایران دارای این روحیه است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: تنها کشوری که با نظام سلطه به‌صورت ماهوی و ذاتی دچار چالش شده است، ایران اسلامی است و ما ناچاریم برای دشمنان سوره کافرون را قرائت کنیم.

وی اضافه کرد: اگر ما دست از منطقه برداریم و هسته‌ای را بدهیم و موشکی را تعطیل کنیم، بازهم ذاتاً با نظام سلطه مشکل‌داریم و آن‌ها دست از سر ما برنمی‌دارند.

آمریکا همچون حیوان درنده ای با فرار و عقب نشینی تحریک می شود

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ذوالنوری تبیین کرد: خصلت حیوان درنده این است که اگر ما فرار کنیم به دنبال ما می‌آیند ولی اگر جلوی آن بایستیم آن‌ها هم جلوتر نمی‌آیند.

وی ادامه داد: این حرف اشتباه است که بگوییم برجام سایه تهدید را از سر کشور برداشت؛ بلکه برجام برای کشور تهدید آفرین بود، قوت قلب و پشتوانه مردان سیاسی کشورها به صنایع نظامی و دفاعی آن‌ها است.

این موشک‌های بالستیک است که سایه تهدید را از سر کشور برداشته است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: این موشک‌های بالستیک ایران است که سایه تهدید را از سر کشور برداشته است و این شعار نیست، اسرائیل در سیبل قرار دارد و اگر خطایی کند مورد هدف موشک‌های بالستیک ایران بعد از 7 دقیقه خواهد بود، اینکه تاکنون ما را مورد هدف قرار نداده‌اند نتوانسته‌اند نه اینکه نخواهند.

وی افزود: برخی می‌گویند ایران دچار مشکلات مادی است و نباید در منطقه فعالیت نظامی داشته باشد، ولی ایران مرزهای خود را دور کرده و با حمایت منطقه سایه جنگ را از سر مردم برداشته است.

 چرا با وجود منابع فراوان در کشور اضطراب ایجادشده است؟

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ذوالنوری مطرح کرد: ارز موردنیاز کشور در سال برای واردات حداکثر 40 هزار میلیارد تومان است و ارز حاصل از نفت با احتساب قیمت قبل بین 60 الی 70 هزار میلیارد تومان است و سؤال اینجا است که چرا در کشور اضطراب ایجادشده است؟ برخی معتقدند که این اضطراب‌ها ناشی از تعمدهای داخلی است.

وی گفت: مشکلات مؤسسات مالی، پایین آوردن سود بانک‌ها و باقی ماندن سود وام‌های بانکی سبب شد تا مردم به‌سوی ارز، سکه و طلا و همچنین املاک و خودرو بروند و این سیاست‌های غلط دولت‌مردان بود.

وی ادامه داد: از اول انقلاب تا سال 92، 470 هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود داشت و از سال 92 تاکنون این رقم به هزار و هفت‌صد هزار میلیارد تومان رسیده است و این بدین معنا است که فاتحه تولید خوانده‌شده است.

بین دولت و بخش خصوصی باید اعتماد ایجاد شود

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مسائل مهم در بخش خصوصی ایجاد اعتماد بین بخش خصوصی و دولت است، اگر در بخش خصوصی اعتماد به دولت نباشد قواعد تجارت به هم می‌خورد.

 

وی افزود: در حوادث فعلی کشور نباید با بخش خصوصی و مردم مقابله شود، بلکه باید دولت اعتماد مردم و بخش خصوصی با نظارت‌ها صحیح و سیاست‌ها درست جلب کند نه اینکه اجازه خرید طلا، سکه و ارز داده شود و بعد با مردم مقابله شود.

رهبر معظم انقلاب پرتلاش‌ترین و قانون‌مدارترین فرد در کشور به شما می‌روند

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ذوالنوری ابراز داشت: برخی می‌گویند که چرا رهبر معظم انقلاب در حوادث اخیر ورود ندارند و باید به آن‌ها بگوییم که رهبر معظم انقلاب طبق قانون عمل کرده و ورد حداکثری داشته‌اند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب دارای سه‌شان هستند، نخست مرجعیت که از این شان نمی‌توانند مشکلات را برطرف کنند، دوم فرماندهی کل قوا که بهترین بخش نظام اسلامی به شمار می‌رود، سوم رهبری که با سه قوه همکاری می‌کنند و طبق قانون عمل می‌کنند و اگر بخواهند خلاف قانون عمل کنند می‌گویند که جمهوری اسلامی فرمایشی اداره می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اظهار داشت: امام خمینی (ره) شاهد مشکلات کشور و عملکرد بد بنی‌صدر بود، اما به رأی مردم احترام می‌گذاشت و تا زمانی که بصیرت مردم بالا نرفت ایشان وارد میدان نشدند.

وی در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب با 84 سال سن فعالیت خود را از صبح دم شروع می‌کنند و در هفته یک‌مرتبه در دوشنبه‌ها با رئیس‌جمهور  به جلسه می‌نشینند و حتی جلسات هماهنگی بین سه قوه را ایجاد کرده‌اند.

ارسال نظرات