مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: از ۱۶ تا ۲۶ آبان‌ماه، نمایشگاه «همه واقف باشیم» در کارخانه کبریت زنجان دایر می‌شود.
کد خبر: ۹۰۷۴۹۶۷
|
۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان :حجت‌الاسلام و المسلمین جعفر جنتی اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همزمان با هفته وقف برنامه‌های متعددی را اجرا خواهد کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی برای برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های هفته وقف بیان کرد: برنامه‌های مناسبتی این هفته از ۱۵ تا ۲۴ آبان‌ماه اجرایی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های اجرایی در این هفته برگزاری نمایشگاه «همه واقف باشیم» است، تصریح کرد: این نمایشگاه برای تبیین عملکرد اوقاف و ترویج سنت حسنه وقف دایر خواهد شد.
جنتی با اشاره به اینکه نمایشگاه مذکور از ۱۶ تا ۲۶ آبان‌ماه دایر خواهد شد، اضافه کرد: این نمایشگاه در کارخانه کبریت زنجان دایر و بازدید از آن برای عموم آزاد است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان هدف از برپایی این نمایشگاه را معرفی فرهنگ وقف عنوان کرد و گفت: اجرای امینانه نیات که از اهداف اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه است و بازتاب چشمگیری در زندگی فردی و اجتماعی افراد و در کل جامعه دارد، باید به اطلاع عموم برسد.
وی ادامه داد: در این نمایشگاه‌ گزارش عملکرد ادارات اوقاف و معرفی بقاع متبرکه و موقوفات هر منطقه، ترویج فرهنگ وقف و امامزادگان ارائه می‌شود.
جنتی در ادامه به سایر برنامه‌های هفته وقف نیز اشاره کرد و گفت: برنامه‌های مشارکتی هفته وقف در قالب وقف بقاع متبرکه و ترویج فرهنگ زیارت، وقف انتظار و مهدویت و وقف اقتصاد مقاومتی نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی در این ایام است.
وقف رسانه، ترویج موقوفات مشارکتی، وقف ترویج فرهنگ قرآن و عترت، وقف بقاع متبرکه و ترویج فرهنگ زیارت، وقف انتظار و مهدویت، وقف توسعه علم و فناوری و حمایت از نخبگان، وقف عدالت اجتماعی و اجرای امینانه نیات واقفان، وقف، محیط زیست و بهداشت و سلامت، وقف صیانت از موقوفات و تجلیل از واقفین از دیگر برنامه‌های اجرایی به مناسبت هفته وقف است که در استان و شهرستان‌های زنجان با محوریت بقاع متبرکه و موقوفات اجرایی خواهد شد.      

 

ارسال نظرات