خبرهای داغ:
مشاور و روانشناس حوزه خانواده و زوج درمانی در کارگاه آموزشی کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی مروجان و مربیان فرهنگی، با بیان اینکه صمیمیت، تعهد و هنر ارتباط از مولفه های اصلی دوام خانواده هاست، به ضرورت توجه زوجین نسبت به این مسائل تاکید کرد.
کد خبر: ۹۰۷۵۰۳۳
|
۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، بابایی با اشاره به اینکه امروزه آمار طلاق و جدایی زوجین نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است، افزود: طلاق عاطفی و عدم درک زوجین از همدیگر از عوامل مهم طلاق است که در این زمینه لازم است دستگاه های فرهنگی متولی مهارت های لازم را به خانواده ها آموزش دهند.

وی با بیان اینکه خانواده مهم ترین و اصلی ترین نهاد شکل گیری شخصیت فرزندان است، خاطرنشان کرد: رفتار درست و عملکرد هماهنگ زوجین در تربیت و شخصیت فرزندان تاثیر بسیار مهمی دارد و پدر و مادر باید ابتدا با برخورد درست با همدیگر این رفتارها را به صورت عملی به فرزندان آموزش دهند.

کارشناس مسائل اعتیاد نیز در ادامه به عوامل گرایش جوانان به مواد مخدر اشاره و بیان کرد: متاسفانه در سال هاس اخیر سن گرایش به مصرف مواد مخدر و روان گردان کاهش یافته است چنانکه شاهد اعتیاد نوجوانان مدرسه ای هستیم.

صمیمیت، تعهد و هنر ارتباط مولفه اصلی دوام خانواده هاست

فولادی نقش مهم خانواده، دوستان و همسالان در گرایش جوانان به مواد مخدر را مهم دانست و اظهار کرد: خانواده ها باید آگاهی های لازم را به نوجوانان خود بدهند و مدارس نیز در این زمینه نقش مهمی دارند.

وی ادامه داد: متاسفانه مواد روان گردان امروزی با شکل های جذاب عرضه می شود و نوجوانان و جوانان به علت حس کنجکاوی و هیجانی خود به راحتی به سمت این مواد کشیده می شوند.

کارگاه آموزشی کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محوریت موضوع طلاق و علل آن و اعتیاد در سالن جلسات سپاه آذرشهر برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها