امام جمعه دیر گفت: همگان در اقامه فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر باید مسئولیت پذیر باشند.
کد خبر: ۹۰۷۵۰۴۰
|
۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیر، امام جمعه بندر دیر در نشست شورای فرهنگ عمومی  اظهار داشت: شرکت بیش از20میلیون عزادار در رزمایش بزرگ فرهنگی پیاده روی اربعین در کربلا و میلیون ها نفر در پیاده روی جاماندگان حسینی در داخل کشور نماد عشق و دلدادگی به اهل بیت است.
حجت الاسلام سید علی حسینی پیاده روی اربعین را از مصادیق بارز فرهنگ عمومی برشمرد و افزود: این حرکت بزرگ فرهنگی نماد وحدت شیعه و سنی، ادیان الهی و کشورهای عراق و ایران است و احساسات پاک جهانیان به سید و سالار شهیدان را نشان می دهد.

وی با اشاره به حضور حماسی مردم در راهپیمایی13آبان بیان کرد:ملت ایران در این روز با شعارهای مرگ بر آمریکا و اسراییل و آل سعود و شعار محوری هیهات من الذله اعلام کردند که تسلیم دشمن نمی شوند و با استقامت و پایداری دشمنان را به زانو در می آورند.

امام جمعه دیر گفت: با بیداری و هوشیاری ملت توطئه های اخیر دشمن نقش بر آب خواهد شد.

حسینی خاطرنشان کرد:فرهنگ عمومی از یک بعد با سبک معماری و زندگی افراد سروکار دارد و از سویی به انضباط اجتماعی و ارزش های مرسوم در بین توده های جامعه مربوط است.

وی افزود:شورای فرهنگ عمومی زیر مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و تصمیمات آن قانونی می باشد و باید اجرا شود.  

حسینی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در پرتو فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر دیگر واجبات الهی نیز اقامه می شود تصریح کرد :احیای  این واجب الهی وظیفه ای همگانی است و طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در چارچوب قانون از آمران به معروف و ناهیان منکر حمایت می شود،  البته خود آنها نیز باید اقداماتشان براساس قانون باشد.انتهای خبر/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها