خبرهای داغ:
در دیدار کارکنان اداره اوقاف با امام جمعه شاهرود مطرح شد:

توجه به احیای موقوفات/نظارت بر مساجد/نقش اوقاف در انقلاب فرهنگی

در دیدار کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود با امام جمعه این شهرستان بر توجه به موقوفات و احیای آنان و نقش اوقاف در انقلاب فرهنگی و چهل سال عمر انقلاب تاکید شد.
کد خبر: ۹۰۷۵۰۸۰
|
۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، به مناسب آغاز دهه وقف کارمندان و ریاست اداره اوقاف و امور خیریه شاهرود با امام جمعه شاهرود دیدار کردند.
در این دیدار که در دفتر امام جمعه برگزار شد، حجت الاسلام سعید غیرتمند گزارشی از برنامه های اداره اوقاف در سه بخش فرهنگی و قرآنی و موقوفات ارائه کردند و کارهایی از قبیل انجام تعمیر و تجهیز بقاع و موقوفات که بیش از ۷۰۰۰ متر مربع بوده و در بحث کمک به مساجد و اماکن مذهبی در سال گذشته بیش از ۴ میلیارد ریال تخصیص که به صورت صد درصد جذب صورت گرفته است.
وی در بحث حفظ و احیای موقوفات که مهمترین آن اخذ سند مالکیت رقبات بوده که الحمدلله ۱۵۴ رقبه انجام و ۵۰ مورد دیگر در دست اقدام می باشد و برگزاری برنامه های ملی و مذهبی و مناسبتی از آرامش بهاری،ضیافت الهی،نشاط معنوی،سوگواره بصیرت عاشورایی،سوگواره یاس نبوی،طرح حفظ و مسابقات قرآن از دیگر برنامه ها بوده که الحمدلله به نحو احسن انجام شده است که با حضور مبلغین و روحانیون که تعداد ۴۰ مبلغ شامل اعزامی ،بومی و تبرعی انجام گردیده است.
وی همچنین از پیگیری در بروز رسانی اجارات موقوفات سخن گفت و عنوان کرد: توانسته ایم در این مورد افرادی که نسبت به این کار کوتاهی نموده در بحث های حقوقی اقدام که تاکنون ۶ رای به نفع موقوفات صادر شده و رای به ضرر موقوفات نداشته ایم.
حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی نیز در سخنانی اظهار کرد:یکی از مهمترین واساسی ترین نقش های انقلاب فرهنگی بوده که در طول ۴ دهه اوقاف و امور خیریه سهم عمده و بسزایی در این مورد داشته و بعد از این خواهد داشت و دلیل عمده آن ارتباط با مساجد،حسینیه ها،اماکن دینی و موقوفات می باشد.
وی ضمن قدردانی از تلاش های اداره اوقاف و امور خیریه شاهرود عنوان کرد:ادامه راه به دلیل متصرفین غیرقانونی که عنایتی به وقف ندارند مشکل است و در راه احیای موقوفات باید تلاش شود.
امینی افزود:با توجه به گستردگی شهرستان شاهرود و کمبود نیرو، انجام کارها و برنامه ها جهادی است.
وی اظهار داشت:با توجه به راه اندازی امور مساجد در شهرستان باید نسبت به جانمایی و ساخت و سازهای مطابق با اصول مهندسی و بحث های شرعی با نطارت اوقاف و امور مساجد صورت گیرد.
امام جمعه شاهرود یکی از اماکنی که کادرسازی برای نظام و حوزه دینی صورت می دهد را حوزه اعلام نمود که باید ضمن ترویج فرهنگ وقف در جهت ایجاد وقف برای حوزه های علمیه در باب احیای موقوفات با نیات حوزه های علمیه تلاش جدی نمود.
وی از نیازهای روز جامعه و خصوصا ترویج وقف مشارکتی سخن به میان آورده و گفت: در این باب حاضر به کمک رسانی و ترویج این سنت حسنه بوده و خواهیم بود.
لازم به توضیح است ۱۵ تا ۲۴ آبان ماه به عنوان دهه وقف نامگذاری شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها