مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان گفت: بسیج سازندگی گیلان در راستای ارتقای سطح معیشتی روستائیان به آنان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت می‌کند.
کد خبر: ۹۰۷۵۰۹۲
|
۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت, احمد ابراهیمی در رشت اظهار داشت: بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان در راستای عمل به رسالت‌های جهادی خود به ویژه در حوزه محرومیت‌‌زدایی و کمک به ارتقاء سطح اقتصاد و معیشت روستائیان به آنان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت می‌کند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان عنوان کرد: با توجه به تأکیدات ویژه مقام معظم رهبری در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور،‌ بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان نیز با نصب‌العین قراردادن فرمایشات معظم‌له برنامه‌های خوبی را در حوزه اشتغال‌زایی به اجرا در آورده است.

ابراهیمی به برنامه‌های اشتغال‌زایی سپاه در شش ماهه نخست امسال اشاره کرد و افزود:‌ از ابتدای امسال تاکنون 62 مورد تسهیلات اشتغال روستایی توسط بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان پرداخت شد و همین برنامه جهت نیل به اهداف مورد نظر تا پایان سال با قدرت و قوت تمام ادامه پیدا می‌کند.

وی به حوزه‌های مختلفی که تسهیلات اشتغال‌زایی برای آنان پرداخت شده است اشاره کرد و گفت:‌ پرورش ماهی،‌ دام سبک و سنگین،‌ مرغ بومی،‌ زنبورداری،‌ گلخانه،‌ اصلاح و داربستی نمودن باغات و ایجاد سه مورد صنایع تبدیلی از جمله بخش‌هایی است که تسهیلات اشتغال برای آنان پرداخت شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان از ارائه آموزش‌های کاربردی در کنار اعطای تسهیلات اشتغال خبر داد و بیان داشت: بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان قصد دارد با اجرای درست و صحیح برنامه اشتغال‌زایی از مهاجرت بی‌رویه روستائیان به سمت شهرهای گیلان خودداری کند.

ابراهیمی از آغاز اجرای ساخت هزار واحد مسکن محرومان توسط بسیج سازندگی سپاه سخن گفت و تصریح کرد:‌ ساخت سرپناه و مشارکت در طرح‌های مسکن‌سازی از جمله حوزه‌های مهمی است که سپاه قدس گیلان در سال‌های اخیر دستاوردهای بسیار با ارزشی در زمینه آن کسب کرده است.

وی مرمت و بازسازی 40 مسجد در استان گیلان توسط گروه‌های جهادی سپاه قدس گیلان را متذکر شد و ابراز داشت:‌ اعطای 3 هزار و 500 دست انواع لوازم‌التحریر به ارزش تقریبی حدود 260 میلیون تومان از جمله اقدامات سپاه قدس گیلان در راستای کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه تاکنون 60 سری جهیزیه به نوعروسان اعطا شده است اظهار داشت:‌ تشکیل گروه‌های جهادی محله محور و حل مشکلات و معضلات مردم توسط افراد عضو این گروه‌ها از دیگر فعالیت‌های بسیج سازندگی در شش ماهه نخست امسال است.

ابراهیمی برگزاری رزمایش بزرگ خدمت در شهریور ماه امسال را نیز مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد:‌ در این رزمایش بزرگ بالغ بر 321 گروه جهادی متشکل از برادران و خواهران بسیجی در قالب گروه‌های فرهنگی،‌ آموزشی،‌ بهداشتی‌ و عمرانی برای شرکت در طرح‌های محرومیت زدایی سازماندهی شدند.

وی با اشاره به اینکه در رزمایش بزرگ خدمت حدود 6 هزار و 443 بسیجی اعم از خواهران و برادران شرکت فعال داشتند عنوان کرد‌:‌ بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان در این رزمایش از تمام ظرفیت‌های موجود در تشکیلات خود برای گره‌گشایی از مشکلات مردم و رفع محرومیت از آنان استفاده کرد.

انتهای پیام/ح

ارسال نظرات