مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: یکی از شاخص‌های توسعه میزان مصرف کالا‌های فرهنگی در همه جوامع است.
کد خبر: ۹۰۷۵۱۵۴
|
۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام علی اصغر فضیلت در نشست خبری برگزاری نمایشگاه کتاب استان در فرمانداری شاهرود در سخنانی اظهار کرد:: یکی از شاخصه‌های خوب نمایشگاه‌های کتاب فروش زیاد است، از آنجا که استان سمنان گسترده و نسبت به دیگر استان‌ها جمعیت کمتری دارد، از این نظر جذابیت زیادی برای ناشران ندارد.
وی ادامه داد: برای صرفه جویی در هزینه‌ها، نمایشگاه سالانه کتاب در ۱۵ استان حذف شد که یکی از آن‌ها سمنان بود، اما با پیگیری‌ها بسیار، مسوولان امر برای برگزاری این نمایشگاه متقاعد شدند.
فضیلت گسترش وفاق اجتماعی در استان را بسیار مهم خواند و گفت: افکار عمومی استان باید برای استقبال از نمایشگاه استانی کتاب توجیه شوند.
وی گفت: نمایشگاه امسال نسبت به ۱۵ سال گذشته تفاوت‌هایی دارد، چنانچه شاخص‌های لازم کسب نشود، ممکن است برای برگزاری دوباره آن مشکل ایجاد گردد.
فضیلت از خانواده‌ها نیز خواست، با توجه به ارایه کتاب در بخش مختلف، بازدید از نمایشگاه و خرید کتاب را در اولویت قرار دهند.
وی ادامه داد: استان سمنان ظرفیت‌ها بسیاری در بخش‌های فرهنگی، گردشگری و بوم گردی دارد که حتی ممکن است برخی از مردم استان با آن‌ها آشنا نشده باشند، بنابر این برپایی نمایشگاه استانی کتاب در شاهرود فرصتی برای شهروندان استان است تا با این منطقه آشنا شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی سمنان، برگزار یک سال در میان نمایشگاه استانی کتاب در شاهرود را فرصتی برای نشان دادن ظرفیت‌های این منطقه اعلام و گفت: یکی از شاخص‌های توسعه میزان مصرف کالا‌های فرهنگی در همه جوامع است.
وی همچنین رونمایی از کتاب‌های تازه نشر یافته را یکی از محور‌های نمایشگاه کتاب اعلام کرد و گفت: بخشی از نمایشگاه به کتاب کودک اختصاص می‌یابد تا نسل آینده با کتاب انس بیشتری یابد.
فضیلت با اشاره به راه اندازی یک غرفه برای چهره نگاری در نمایشگاه کتاب شاهرود گفت: در این غرفه از چهره علاقمندان کاریکاتور و نقاشی تهیه می‌شود.
وی از مسوولان دانشگاه‌های منطقه نیز خواست به صورت گروهی از نمایشگاه کتاب بازدید کنند.
نمایشگاه استانی کتاب از ۱۱ تا ۱۶ آذر ماه در شاهرود برگزار می‌شود.
پس از برگزاری این نمایشگاه، هفته کتاب استان نیز از ۲۴ آذر ماه برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها